Americké značky sa chystajú vstúpiť na ruský trh

vladimir putin 2025
Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Americké spoločnosti podľa ruského prezidentského splnomocnenca pre vzťahy s medzinárodnými organizáciami Borisa Titova stále prejavujú záujem o ruský trh.

Ako uviedol v rozhovore pre agentúru TASS, návrat známych značiek nie je vylúčený – všetko však stojí a padá na politických rozhodnutiach a sankciách.

Firmy odolali tlaku

Titov zdôraznil, že viaceré americké podniky sa ani počas obdobia silného tlaku neodhodlali úplne odísť. „Mnohé firmy ani neodišli. Prejavili určitú odvahu, pretože počas prezidentovania [bývalého amerického prezidenta Joea] Bidena na ne bol vyvíjaný obrovský tlak, aby sa stiahli. Ale zostali. Napríklad Burger King nikdy neodišiel,“ uviedol.

Dodal, že niektoré značky síce prispôsobili svoj model fungovania, no na trhu zostali. „Mimochodom, Mars — hoci mierne upravil svoj riadiaci systém — zostáva na ruskom trhu,“ spresnil Titov. Podľa neho by sa väčšina amerických značiek po zrušení obmedzení dokázala rýchlo vrátiť a spolu s nimi by prišli aj nové.

Zmenené konkurenčné prostredie

Situácia na trhu sa však medzitým zásadne zmenila. „Ruské spoločnosti významne vyrástli a objavili sa aj čínske firmy.

Napríklad domáce značky oblečenia sa dnes rozvíjajú a nahrádzajú zahraničné značky v obchodoch a nákupných centrách.

Ruské značky sú určite na prvom mieste, ale prítomné sú aj čínske. Preto je dnešné konkurenčné prostredie úplne iné a Američania si budú musieť položiť otázku, či v tejto konkurencii dokážu uspieť,“ upozornil Titov.

Podľa neho bude do budúcnosti platiť princíp rovnakých práv pre všetky firmy registrované v Rusku, bez ohľadu na krajinu pôvodu ich vlastníkov.


Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *