Chorváti sa sťažujú na turistov a nezabudli spomenúť aj Slovákov

chorvatsko ceny 2024
Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Chorvátsko je už roky jednou z najobľúbenejších destinácií nielen pre Slovákov, ale aj pre turistov z celého sveta. Len vlani tam domáci návštevníci zaznamenali vyše 13 miliónov prenocovaní, čím sa zaradili hneď za Nemcov ako druhú najpočetnejšiu skupinu hostí, píše portál dnevnik.hr

chorvatsko ceny 2024

Niet preto divu, že sa na internete rozprúdila vášnivá diskusia o tom, ktorí turisti sú v Chorvátsku vítaní a ktorí naopak zamestnancom a obyvateľom zvyšujú tlak.

Kto sú najhorší turisti? Diskusia na internete odhalila prekvapivé názory

Svoje skúsenosti z práce v cestovnom ruchu na chorvátskom Jadrane nedávno zdieľal jeden z turistických pracovníkov na známom fóre Reddit. Okrem vlastných postrehov vyzval aj ostatných kolegov, aby sa podelili o svoje názory. Otázka znela jasne: „Ktorí sú podľa vás najhorší turisti? Kričiaci Číňania, Indovia, ktorí dávajú tabasco na jahňacie, Američania, ktorí nevedia jesť rybu, ak nie je filetovaná, Holanďania, ktorí počítajú každý cent, Taliani, ktorí stále zjednávajú zľavy, alebo Briti, ktorí si uľavujú na pamiatkach UNESCO?“

Téma okamžite zaujala stovky ľudí a reakcie boli rôznorodé. Niektoré stereotypy sa potvrdili, iné názory však prekvapili.

Domáci turisti? Buď výborní, alebo arogantní

Hoci Chorváti patria k najpočetnejším návštevníkom vlastného pobrežia, názory na nich sú medzi zamestnancami rozdielne. Kým niektorí ich označujú za príjemných a pohodových hostí, iní ich považujú za prehnane náročných. Najviac kritiky smerovalo na Chorvátov žijúcich v zahraničí, ktorí podľa diskutujúcich často očakávajú, že všetko bude presne podľa ich predstáv – a to okamžite.

Indovia rozdeľujú personál: Buď najlepší, alebo najnáročnejší

Skúsenosti s indickými turistami boli prevažne negatívne. Niektorí pracovníci tvrdia, že ich správanie je ovplyvnené kastovým systémom, ktorý podľa nich „akoby prenášali“ aj do zahraničia. Ženy v službách sa údajne stretávajú s pohŕdaním, pričom viacerí spomenuli, že Indovia kladú nespočetné množstvo otázok a zvyknú si medzi sebou deliť všetko jedlo.

Američania? Srdeční, ale s jedným problémom

Americkí turisti boli popísaní ako milí, zhovorčiví a srdeční. Nie všetko je však ideálne – podľa niektorých je problém, že každý člen skupiny často trvá na samostatnom platení, čo zdržuje obsluhu.

Taliani, Nemci, Holanďania a Briti: Tradičné stereotypy pretrvávajú

Taliani boli v diskusii označení za hlučnejších a náročnejších, hoci nechýbalo ani uznanie ich prínosu pre svetovú kultúru. Nemci pôsobia skôr uzavreto a Holanďania sú známi svojou dôslednosťou pri sledovaní výdavkov. Na adresu Britov zaznela výčitka, že ich niektorí nemajú problém močiť aj na historických pamiatkach, čo poburuje miestnych aj turistov.

Slováci a Česi? Nenápadní, ale nie bez výhrad

Hoci diskusia sa Slovákov a Čechov výrazne nedotýkala, v podobných debatách bývajú tieto národy často označované ako pokojné, no občas s tendenciou ušetriť na každom kroku.

Slovinci, Srbi a Bosniaci: Susedia pod drobnohľadom

Názory na turistov zo Slovinska sa výrazne líšili. Niektorí ich označili za rezervovaných a slušných, iní za prehnane arogantných, akoby si mysleli, že sú na domácom piesočku. Istá Slovenka podľa príspevkov napríklad kritizovala plážovanie iných, hoci pláž bola prakticky prázdna.

Susedia zo Srbska si získali väčšinu pozitívnych reakcií – sú vraj uvoľnení, otvorení a vedia sa zabaviť, aj keď majú vysoké nároky. Na Bosniakov padali názory, že sú priamy, možno trochu surovší, no mnohí ocenili ich úprimnosť a ľudský prístup.


Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *