LIDL sa rozhodol dať zľavy až 50%, ale len pre vybraných ľudí

lidl
Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Lidl ponúka zľavy až 50 %, ale nie všetkým zákazníkom. Podmienkou je mobilná aplikácia Lidl Plus a výber konkrétnej predajne ako obľúbenej. Mnohí to považujú za neférové, no obchod i inšpekcia tvrdia opak. Informujú o tom novinky.cz

Zľavy v Lidli? Len pre technicky zdatných

Diskontný reťazec Lidl ponúka v Česku výrazné zľavy – niektoré produkty zlacňuje až o polovicu. Háčik je však v tom, že zľavu nezíska každý. Kto chce ušetriť, musí mať nainštalovanú aplikáciu Lidl Plus a označiť si konkrétnu predajňu ako „obľúbenú“. Bez toho zaplatíte plnú cenu – aj napriek tomu, že na cenovke je uvedená zľava.

Táto praktika vyvolala rozruch najmä na sociálnych sieťach. Používatelia poukazujú na to, že podmienky akcie sú uvedené malým písmom a mnohí zákazníci si ich nevšimnú. To môže viesť k nepríjemnému prekvapeniu pri pokladni.

„Ako to majú prečítať a pochopiť starší ľudia?“ – pýta sa na platforme X užívateľ menom Tomáš, podľa ktorého ide o klamanie spotrebiteľov.

Lidl: Ide nám o optimalizáciu zásob

Spoločnosť Lidl však odmieta, že by išlo o diskrimináciu alebo zavádzanie. Hovorkyňa reťazca Eliška Froschová Stehlíková uviedla pre český portál Novinky, že výber predajne ako „obľúbenej“ umožňuje Lidlu lepšie plánovať zásoby a predchádzať plytvaniu potravinami.

„Skladové zásoby sa v jednotlivých predajniach líšia, preto sa zľava viaže len na konkrétnu prevádzku. Zákazníci si však môžu nastavenie zmeniť v aplikácii v priebehu pár sekúnd,“ vysvetlila hovorkyňa.

Aplikácie ako vstupenka k zľavám? Kritici varujú pred diskrimináciou

Zľavy len pre používateľov aplikácie však podľa spotrebiteľských organizácií vytvárajú nerovnosť. Predseda Sdružení obrany spotřebitele a advokát Ondřej Zelenka upozorňuje, že nie každý má smartfón alebo schopnosti využívať aplikácie.

„Takýto systém vylučuje celé skupiny obyvateľov – seniorov, ľudí bez internetu alebo tých, ktorí si chránia súkromie. Vytvára sa tak digitálna bariéra, ktorá odporuje férovému prístupu ku tovaru,“ uviedol Zelenka.

Podľa neho by mali reťazce umožniť zákazníkom výber medzi digitálnou a klasickou fyzickou vernostnou kartou.

Inšpekcia Lidl bráni, zákon podľa nej neporušuje

Aj keď sa medzi verejnosťou ozývajú kritické hlasy, Česká obchodní inspekce v postupe Lidla problém nevidí. Podľa jej hovorcov nie je nikto diskriminovaný – aplikácia je dostupná pre všetkých a jej používanie je dobrovoľné.

„Je len na rozhodnutí spotrebiteľa, či sa programu zúčastní. Zákon neporušujú,“ uviedol hovorca František Kotrba.

Zatiaľ čo v Nemecku zákazníci môžu využívať zľavy aj bez aplikácie, české (a aj slovenské) obchody čoraz viac stavajú na digitalizáciu – aj za cenu, že niektorí zákazníci zostanú bokom.


Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *