V čase rastúcej elektrifikácie automobilového priemyslu mnohé značky upravujú svoje stratégie, aby lepšie reagovali na trhové podmienky. Porsche, známe svojím športovým DNA, nie je výnimkou. Počas nedávnej konferencie o finančných výsledkoch predstavitelia firmy oznámili plány na najbližšie roky, ktoré určite potešia priaznivcov tradičných spaľovacích motorov.
Nové spaľovacie SUV ešte pred rokom 2030
Aj keď Porsche nedávno ukončilo výrobu spaľovacieho modelu Macan, neznamená to úplný odklon od konvenčných pohonných jednotiek. Ako uviedol generálny riaditeľ Porsche Oliver Blume, spoločnosť aktívne pracuje na novom SUV, ktoré nebude elektrické.
— Opracovávame SUV, typické Porsche SUV, ktoré bude mať synergiu s inými modelmi — zdôraznil Blume. — Prvé návrhy a koncepcie sú už v príprave a boli veľmi dobre prijaté. Bude to pre nás nákladné, ale v budúcnosti nám to prinesie väčšiu flexibilitu.
Technické detaily a dizajn nového modelu zatiaľ zostávajú utajené, no jedno je isté – Porsche sa neplánuje úplne vzdať spaľovacích motorov a bude naďalej ponúkať rôzne typy pohonov.
Elektrická budúcnosť: projekt K1 a nové varianty modelu 911
Okrem spaľovacieho SUV Porsche pracuje aj na vývoji veľkého elektrického SUV s kódovým označením K1. Tento model bude väčší ako Cayenne a ponúkne priestranný interiér so siedmimi sedadlami. To naznačuje, že značka chce konkurovať popredným výrobcom luxusných SUV.
Porsche zároveň pripravuje ďalšie verzie ikonického modelu 911. Automobilka sľubuje uvedenie novej vlajkovej lode, ktorá „ešte viac zvýši latku v segmente športových vozidiel“. Hoci technické detaily zatiaľ neboli odhalené, špekuluje sa o návrate legendárnej verzie GT2.
Exkluzívne edície pre zberateľov
Porsche nezabúda ani na svojich najnáročnejších zákazníkov a plánuje rozšíriť ponuku individuálnych konfigurácií. V príprave sú nové edície zo série Heritage, inšpirované automobilmi zo 70. rokov, ako aj unikátne projekty v rámci programu Sonderwunsch. Vďaka ešte širším možnostiam personalizácie v rámci programu Porsche Exclusive si zákazníci budú môcť vytvoriť vozidlá podľa vlastných preferencií.
Podľa údajov z konferencie sa priemerný príjem z individuálne konfigurovaných vozidiel za posledných päť rokov viac ako zdvojnásobil. To potvrdzuje stratégiu Porsche, ktorá sa nezameriava na masový predaj, ale na zvyšovanie marží a exkluzivity svojich modelov.