Rebríček najviac hrdzavejúcich áut. Tieto si radšej nekupujte

oprava aut servis
Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Korózia jazdených áut trápi motoristov rovnako na Slovensku ako v severských krajinách. Najnovšie testy magazínu Vi Bilägare odhalili, že rozdiely medzi značkami sú priepastné – a nie všetko vyrieši garáž či pravidelné umývanie podvozka. Prinášame podrobný prehľad antikoróznej odolnosti vrátane podrobných tabuliek pre každý model, aby ste sa vyhli najrizikovejším vozidlám.

oprava aut servis

Ako vzniká rebríček antikoróznej odolnosti

  • Vi Bilägare so štokholmským laboratóriom Rostskyddsmetoder testuje autá už od roku 1989.
  • Endoskopom skúmajú uzavreté profily, merajú hrúbku lakov a hodnotia „poddajnosť“ tmelov a voskov.
  • Každé auto dostane skóre 1 – 5 bodov (5 = excelentná ochrana, 1 = kritická).

Rebríček značiek 2025

PoradieZnačkaSkóre (0 – 5)
1.Porsche5,0
2.Jaguar4,7
3.Nio4,5
4.BMW4,1
5.–6.Audi, Mini4,0
7.Mercedes3,9
8.Renault3,7
9.–10.Volkswagen, Seat3,6
Priemer3,1
20.Ford2,2
21.Toyota2,2
22.–28.DS, Fiat, Hongqi, Lynk & Co, Mitsubishi, Range Rover, Subaru, Suzuki2,0
29.Honda1,8

Kompletné tabuľky starších modelov

Legenda:

  • Roky výroby = testované generácie
  • Skóre = body 1 – 5 (viac = lepšia ochrana)

Alfa Romeo

ModelRoky výrobySkóre
15920061

Citroën

ModelRoky výrobySkóre
C32002–20032
C4 Cactus20142
C4 Picasso / Grand Picasso2008–20092
DC320102

Fiat

ModelRoky výrobySkóre
50020082
500L20132
Bravo20082
Doblo20031
Grande Punto20062
Panda2003–2012*2

Honda

ModelRoky výrobySkóre
Accord2002–20062
Accord Tourer20082
Civic Hybrid2005–20062
Civic2011–20122
Civic Tourer2013–20142
CR-V2002–20132
Insight20092
Jazz20012

Jeep

ModelRoky výrobySkóre
Cherokee2012–20151

Lexus

ModelRoky výrobySkóre
IS2005–20062
IS2013–20142
NX 300h2014–20152

Mazda

ModelRoky výrobySkóre
220072
32003; 2008–20112
520052
62002–20092
6 kombi2007–20112
6 kombi2012–20152

Mitsubishi

ModelRoky výrobySkóre
ASX20102
Colt2002–20092
Lancer20082
Outlander20132
Outlander PHEV2013–20152
Space Star2012–20132

Nissan

ModelRoky výrobySkóre
Juke20112
Micra20032
Micra20112
Note20132
Qashqai20072
Qashqai20142
X-Trail20072

Peugeot

ModelRoky výrobySkóre
100720051
10820142
20720062
20820132
50820132
508 SW20112
200820132
400720081
500820102
Partner20082

Subaru

ModelRoky výrobySkóre
Forester20082
Forester20132
Impreza20072
Justy20072
Legacy2003–20041
Outback20072
Outback2009–20132
Outback20152

Suzuki

ModelRoky výrobySkóre
Swift20052
Swift20112
SX4 S-Cross20132
Vitara20152

Toyota

ModelRoky výrobySkóre
Auris20072
Auris Sports Tourer20132
Avensis20092
Aygo20052
Aygo2005–20131
Corolla Verso20042
Prius20042
Prius20092
Prius Plug-in20132
RAV420062
RAV420132
Verso2009–20132
Yaris2005–20092
Yaris20132

*Rok výroby pri Fiatu Panda doplnený z priemeru testovaných kusov.

Prečo práve japonské značky strácajú body?

„Európski výrobcovia vyplňujú uzavreté profily voskom a galvanicky zinkujú plechy. Japonské značky sa spoliehajú skôr na chemické podklady laku,“ vysvetľujú experti z Rostskyddsmetoder.
Výsledok? Nižšia odolnosť voči mechanickému poškodeniu a rýchlejšie šírenie hrdze, najmä v klimaticky náročných regiónoch.

Praktické tipy, ako spomaliť hrdzu

  1. Umývajte podvozok po zime a po jazde v soľou ošetrených oblastiach.
  2. Kontrolujte odtokové otvory – ak sú upchaté, vlhkosť ostáva v prahoch.
  3. Dodatočne voskujte dutiny, najmä ak vlastníte japonský model so skóre ≤ 2.
  4. Rýchlo opravte škrabance – porušený lak je vstupná brána korózie.
  5. Demontujte plastové kryty podbehov pri konzervácii, aby sa ochranný prípravok dostal na kov.

Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *