Letné dovolenky by mali byť o oddychu a relaxe. Pre mnohých Slovákov sa však premenili na nočnú moru. Po nedávnych komplikáciách pri letoch do a zo Solúna sa objavili ďalšie problémy, tentoraz pri návrate dovolenkárov z Talianska.
V pozadí opäť figuruje letecká spoločnosť Air Horizont, ktorá je zazmluvnená viacerými cestovnými kanceláriami na Slovensku, píše cas.sk
Let z Talianska neodletel načas, informácie chýbali
V utorok večer sa redakcii ozvala dovolenkárka, ktorá cestovala s cestovnou kanceláriou Seneca Tour z talianskeho letiska Lamezia Terme. „Dnes sme neodleteli, od 14:00 čakáme na letisku bez akýchkoľvek informácií. Dokonca neodletelo ani ranné lietadlo do Košíc o 11:00,“ napísala nespokojná cestujúca.
Podľa oficiálneho vyjadrenia riaditeľa Koala Tours Olivera Klucha sa všetci cestujúci napokon dostali späť na Slovensko. Na otázky týkajúce sa meškania či nároku na kompenzáciu zatiaľ nereagoval.
Spomienky na chaos zo Solúna sú ešte čerstvé
Len pred pár dňami sa pozornosť sústredila na iný incident — tri dni meškajúce lety medzi Košicami a Solúnom. Dôvodom boli dve po sebe pokazené lietadlá. Náhradné stroje zlyhali a v hlavnej sezóne bolo náročné zabezpečiť alternatívu.
„Úprimne nás mrzí celá situácia. Smola bola, že aj náhradné lietadlo sa pokazilo. Let sa podarilo zrealizovať až vo štvrtok,“ vyjadril sa vtedy Kluch. Cestujúcim sľúbili náhradu za nevyužité služby, vouchery na ďalšie zájazdy a štandardné odškodné podľa európskych noriem.
Spoločnosť Air Horizont čelí vlne kritiky
Po medializácii prípadu sa začali ozývať ďalší nespokojní cestujúci. Ich skúsenosti s leteckou spoločnosťou Air Horizont sú alarmujúce.
Zuzana, ktorá letela v prvej polovici júla, opísala neuveriteľný zážitok: „Usadili nás do lietadla, ale po bezpečnostných inštrukciách nás vysadili kvôli poruche. Čakali sme na technika z Bratislavy, ktorý prišiel až po 21. hodine. Odleteli sme o 22:40. Dovtedy sme dostávali len kusé informácie.“
Následne jej spoločnosť odmietla vyplatiť kompenzáciu s odôvodnením, že lietadlo údajne zasiahol blesk. „Nie je to prvýkrát, čo sa na blesk vyhovárajú,“ dodala Zuzana.
Lietadlá údajne často „priťahujú blesky“
Podobnú skúsenosť zdieľala aj ďalšia cestujúca: „Let z Bratislavy do Heraklionu meškal 3,5 hodiny. Odpoveď bola, že deň predtým lietadlo zasiahlo blesk.“ Mnohým pasažierom to pripadá podozrivé — akoby sa letecká spoločnosť opakovane vyhýbala zodpovednosti rovnakým vysvetlením.
„Technická kvapalina tiekla z krídla počas letu“
Niektoré príbehy sú však priam šokujúce. Čitateľka popísala let na Korfu, ktorý označila za traumatizujúci. „Z krídla tiekla technická kvapalina. Letušky boli nervózne, vyzeralo to, že vôbec neodletíme. Po pristátí nás na letisku čakali hasiči.“
Podľa nej delegátka následne oznámila, že lietadlo po tomto incidente vyradili z prevádzky. Zarážajúce však je, že podľa dostupných informácií údajne lieta ďalej — len na inej trase.