Klienti troch bánk musia počítať s plánovanými odstávkami elektronických služieb. Týka sa to Slovenskej sporiteľne, Poštovej banky aj 365.bank. Pozrite si prehľad, čo všetko nebude fungovať.

Ak cez víkend plánujete využívať internet banking, mobilné aplikácie alebo výbery hotovosti cez mobil, zbystrite pozornosť. Hneď tri banky totiž avizovali plánované technologické odstávky, ktoré dočasne obmedzia dostupnosť viacerých služieb, píše regiony.sk
Najväčší výpadok čaká klientov Slovenskej sporiteľne (SLSP), ktorá obmedzí kľúčové služby počas noci z piatka 4. júla na sobotu 5. júla 2025.
Slovenská sporiteľňa: 8-hodinový výpadok služieb
Ako informuje banka na svojom webe, väčšina elektronických služieb bude nedostupná od polnoci do 8.00 ráno. Výpadok sa dotkne najmä internetbankingu George, mobilnej aplikácie George, služby Sporopay či Business24.
Nebudú fungovať ani výbery hotovosti cez mobil. Výbery klasickou platobnou kartou však ostanú bez obmedzenia.
„V noci z piatka na sobotu 5. júla bude nedostupná väčšina našich služieb, vrátane možnosti otvárať nové účty alebo upravovať produkty cez náš web či aplikáciu George,“ uviedla SLSP.
Plánovaná odstávka sa dotkne aj možnosti zriaďovať alebo meniť bankové produkty cez webovú stránku www.slsp.sk a cez eBanking v prostredí George.
Banka sa klientom ospravedlňuje a dodáva, že výpadok je súčasťou plánovaného zlepšovania digitálnych služieb:
„Vylepšujeme naše bankové služby, aby sa vám s nimi pracovalo ešte pohodlnejšie. Za obmedzené používanie našich služieb sa ospravedlňujeme. Ďakujeme za pochopenie.“
Poštová banka a 365.bank obmedzia elektronické služby v sobotu nadránom
Plánované odstávky čakajú aj Poštovú banku a 365.bank, ktoré patria do rovnakej finančnej skupiny. Výpadky sa začnú v piatok 4. júla o 22.00 hod. a potrvajú približne do 03.30 hod. v sobotu ráno.
V tomto čase nebude možné využívať mobilnú aplikáciu ani internet banking.
„Z dôvodu plánovanej odstávky elektronického bankovníctva budú Mobilná aplikácia a Internet banking od piatka 4.7. 2025 v čase od 22:00 do soboty 5.7. do 03:30 nedostupné,“ upozorňuje Poštová banka na svojom webe.
Platby kartou a výbery hotovosti z bankomatov však ostávajú plne funkčné. Banka zároveň pripomína, že notifikácie o pohyboch na účte sa klientom zobrazia až po skončení odstávky. Zostatok v aplikácii alebo internet bankingu môže byť dočasne neaktuálny.
Dôležité upozornenie: V prípade potreby potvrdenia online platieb kartou je vhodné si ešte pred výpadkom skontrolovať svoj ePIN, ktorý nájdete v aplikácii.
Rovnaký režim platí aj pre 365.bank, ktorá informuje:
„Z piatka 4. 7. od 22.00 hod. do soboty 5. 7. do 3.30 hod. budú niektoré naše systémy z dôvodu plánovanej odstávky dočasne nedostupné.“
Po skončení výpadku banka odporúča aktualizovať si mobilnú aplikáciu, aby všetky funkcie správne fungovali.
Obe banky sa klientom ospravedlňujú za dočasné obmedzenia a žiadajú, aby si v prípade potreby naplánovali platby alebo iné záležitosti s predstihom.
