Slovenský LIDL sa zase ukázal. To, čo si domov doniesol zákazník, by ste nechceli

lidl
Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Sociálne siete a internetové diskusie opäť poukazujú na rozdielnu kvalitu potravín dostupných na Slovensku a v zahraničí. Tentokrát sa terčom kritiky stal obchodný reťazec LIDL Slovensko, konkrétne jeho ponuka zemiakov. Jeden zo zákazníkov sa podelil o svoju skúsenosť v obľúbenej Facebookovej skupine „Nekŕmte nás odpadom“ a rozpútal tak búrlivú diskusiu.

Krmné zemiaky alebo potravina pre ľudí?

Príspevok nespokojného zákazníka neostal bez povšimnutia. Ten upozornil na to, že celé 10-kilogramové vrecko zakúpené v predajni LIDL obsahovalo výlučne zemiaky v tak zlej kvalite, že ich prirovnal ku krmným zemiakom pre dobytok.

„Spoločnosť LIDL Slovensko si asi začala mýliť svojich zákazníkov s dobytkom, pretože začala ponúkať na svojich pultoch kŕmne zemiaky! (…) Škaredšie zemiaky som nikdy v živote nevidel,“ uvádza v príspevku s pripojenou fotografiou znehodnotenej zeleniny.

466091335 986802956827404 8601156415854419651 n

Diskusia zákazníkov: Slovensko ako „odpadkový kôš Európy“?

K príspevku sa pridali aj ďalší zákazníci, ktorí opísali vlastné skúsenosti s nákupom zemiakov. Niektorí z nich porovnali kvalitu produktov predávaných na Slovensku a v zahraničí.

„V českom Lidli kupujem zemiaky pravidelne a sú výborné. Slovensko, bohužiaľ, slúži ako odpadkový kôš Európy, v ktorom sa ľuďom predáva odpad. Navyše za nekresťanské peniaze,“ napísala Dominika.

Podobnú skúsenosť opísala aj Anna: „V Lidl kupujem zemiaky vo vrecku z Francúzska. Sú skvelé, ani si nepamätám, žeby z nich bol nejaký odpad. Keď ide manžel, kúpi zemiaky zo Slovenska a z párkilového vrecka zostane po očistení možno štvrtina.“

465844803 8908086805881174 6973751928253997654 n

Kto nesie zodpovednosť za kvalitu potravín?

Kritika smeruje nielen na kvalitu zemiakov, ale aj na zodpovednosť predajcu. Administrátori stránky „Nekŕmte nás odpadom“ pripomínajú, že podľa zákona o potravinách je predajca, v tomto prípade LIDL, plne zodpovedný za kvalitu a zdravotnú nezávadnosť predávaných produktov.

„Subjekt, ktorý nakupuje potraviny a ďalej ich uvádza do obehu, je povinný zabezpečiť si kontrolu kvality a zdravotnej neškodnosti produktov sám. (…) Ak potraviny nespĺňajú požiadavky na uvedenie do obehu, nesie za to predajca zodpovednosť,“ upozorňuje administrátor stránky.


Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *