Spoločnosť ako celok čelí veľkým výzvam súvisiacim so starnutím obyvateľstva. Je veľa vecí, ktoré si ani neuvedomujeme, ale veľmi skoro si jednoducho budú vyžadovať určité opatrenia, inak to nepôjde. Musíme sa pripraviť na spoločnosť, v ktorej bude značný počet seniorov, a to vo veľmi vysokom veku. Bohužiaľ, to možno nebude možné bez toho, aby sa nejakým spôsobom neobmedzili.
Problémy nemožno ignorovať
V súčasnosti sa napríklad rieši otázka bezpečnosti na cestách, pričom štatistiky ukazujú, že práve v prípade starších ľudí sa zvyšuje počet skutočne vážnych, ba dokonca smrteľných nehôd. Už len z ich opisu je často zrejmé, čo sa stalo. Napríklad keď senior prejde na diaľnici dvadsať kilometrov v protismere alebo keď si pomýli brzdu s plynovým pedálom. Alebo nečakane odbočia na okresnej ceste, čo je mimoriadne nebezpečné.
V takýchto prípadoch je to zvyčajne spôsobené stratou orientácie danej osoby. A je logické, že takýchto prípadov pribúda s tým, ako sa zvyšuje počet ľudí, ktorí šoférujú vo veku 70, 80 alebo dokonca 90 rokov. Koniec koncov, ani dnes nie je nezvyčajné, že niektorí zodpovední ľudia sa vzdajú riadenia predčasne.
„Kedysi som šoférovanie miloval, ale pred niekoľkými rokmi som si uvedomil, že už to nie je také, ako to bývalo. Zrazu sa mi zdalo, že premávka na cestách je príliš rýchla. Niekedy som nereagoval správne alebo som nechtiac spôsobil problém. Iste, mohol som jazdiť ďalej, ale neurobil som to. Kľúče od auta som dal synovi, aby ho odviezol,“ hovorí 75-ročný Ľuboš z Nitry,
Nie každý senior je však takto uvedomelý. Naopak, väčšina z nich šoféruje dovtedy, kým im to niekto nezakáže alebo kým nespôsobia naozaj veľkú nehodu. Teoreticky by v tomto smere mali konať všeobecní lekári, ale tí na túto povinnosť veľmi nedbajú.
Koho sa to týka?
Európska únia preto už pripravuje opatrenia, ktoré to majú zmeniť. Stanovila si ambiciózny cieľ, aby do roku 2050 na cestách nedochádzalo k smrteľným nehodám. Od tohto cieľa sme však ešte ďaleko, preto je potrebné prijať opatrenia, a to v určených oblastiach.
EÚ by preto chcela zaviesť dôkladné testy, ktoré by zistili, či je človek ešte schopný plnohodnotne riadiť. Ľudia by ich museli absolvovať po dovŕšení 70 rokov a s tým by bolo spojené obnovenie vodičského preukazu. Testy by sa potom opakovali každých päť rokov.
Je zrejmé, že dnešným dôchodcom sa to veľmi nepáči. Je to však nesprávny názor. Práve oni sa dlho tešili z neobmedzenej jazdy. Najviac sa to dotkne ďalšej generácie seniorov, pretože potrvá nejaký čas, kým sa to zavedie do praxe.
Neviem odkiaľ sú tie štatistické údaje. Z denných správ evidujem viac nehôd mladých vodičov a čerstvých držiteľov. Majú silné a rýchle autá a šialene jazdia. Iste všade sa nájde výnimka. To sa prejavuje aj v mestskej hromadnej doprave. Nedá sa porovnať plynulosť jazdy staršieho vodiča a mladého, ktorý ktorý pri radení si asi predstavuje že sedí vo formule. A k EU už sme tu mali takých čo chceli dirigovať celý svet. Brzdi EU brzdí.
Ukážte mi viac príkladov kde seniori zavinili vážne dopravné nehody. Prečo sa nepíše o dopravných nehodách ktorý spôsobujú mladý vodiči od 20 do 35 rokov? Niektorý seniory majú viac nacuvane ako mladý najazdené dopredu
Čo tak porozmýšľať nad kamionistami. Málo jazdím po diaľnici ale správajú sa ako by boli sami na ceste.
Pani zlatá nehádžte všetkých kamionistov do jedného vreca občas si všímajte aj ŠPZ či náhod u nie je zahraničný
Dpč s celou faši EÚ
Čo tak psycho testy pre všetkých euro poslancov.
Stačí znížiť rýchlosť zo 130 na 110 km na diaľnici ako v Anglicku tam sú šoféri ohladuplnejsi ako na Slovensku tam nie je problem pustiť niekoho čo nemá prednosť pred seba na Slovensku sa mladí šoféri veľmi ponáhľajú a majú silné auta nevedia sa prispôsobiť pomalej rýchlosti však aj oni raz budú starí.
Aký je rozdiel medzi dôchodcom ktorí najazdí ročne 500 kilometrov a vodičom stredného veku ktorý najazdí tiež 500 km ročne, žiadny obidvaja sú zrely na nehodu keď idú na dovolenku s autom. Prečo dôchodca alebo dôchodcovský pár žijúci samostatne vlastní autu a ročne nabehá 5000 a 6000 km sa ráta medzit ých ktorí najazdia ročne 500 km? Prečo by mali byť obmedzení lebo majú vysoký vek ? Tu treba hľadať riešenie, mnohí si kúpia auta nemajú na benzín а auto to stojí na parkovisku alebo na dvore. Chodia s ním len do kostola alebo k rodičom,svokrovcom, aby im dala peniaze. Veľmi pekne to vidieť na sídliskách. Pekne to vidieť ako stoja dva týždne aj mesiaca ani sa nepohne z miesta.
Toto už je zo strany EÚ naozaj choré. Hlavne, že ministrom, europoslancov, pripadne poslancom môže byť už každý. Nech len spĺňa vek a prislu#ny počet voličov. Žiadne vzdelanie, pripadne psychotesty. Stačí sa pozrieť na cesty a vodičov. Kto telefonuje. Kto jazdí rychlo, nedodržuje predpisy. Ktorá veková skupina. Nech už dajú dôchodcom pokoj. Koľko vodičov z povolania y opakovane urobili testy, včetne europoslancov?
možno tak v Nemecku, tam je to naozaj problém.
Je to blud z dielne eú ako všetko čo táto fašistická únia vyprodukuje poisťovne dávajú bonus starším vodičom nakoľko sú zodpovednejší a ohleduplnější ako ti mladší a tieto monštrá z eú chcú starším vodičom odoberať právo pokiaľ doktor určí že je spôsobilý tak to tak je!
Tieto testy by mali podstúpiť všetky kategórie vodičov bez rozdielu veku pretože je pre ich aj našu bezpečnosť plus skúšky zručnosti pri ovlädaní vozidiel