Taxikári trávia celé dni vo svojich autách. Sú to však ľudia známi svojou šikovnosťou a šetrnosťou – náklady na údržbu vozidla sú veľkou záťažou pre ich výplaty. Preto sa s horúčavami vyrovnávajú šikovnými spôsobmi, ktoré poznajú. Tu sú dva z nich.
Cestovanie v kabíne rozpáleného auta nie je žiadna zábava. Interiér auta sa môže rýchlo zohriať na zdravie a niekedy aj život ohrozujúce teploty. Merania v interiéri niekedy ukazujú teploty okolo 70 stupňov Celzia. Nie vždy je možné zaparkovať v tieni a vyhnúť sa prehriatiu kabíny auta. A sú chvíle, keď ho potrebujeme používať v horúčavách.
Ako ochladiť interiér vozidla pri parkovaní
Jednou z metód, ktorú taxikári pravidelne používali v časoch, keď jazdili bez klimatizácie, bolo „pumpovanie“ horúceho vzduchu z kabíny. Spočívalo to v tom, že sa otvorili okná na jednej strane rozpáleného auta, prešlo sa na druhú stranu a striedavo sa čo najrýchlejšie otvárali a zatvárali dvere. Tým sa nasal vonkajší vzduch – chladnejší ako vzduch vo vnútri vozidla – a vtlačil sa do kabíny, pričom sa vytlačil vzduch, ktorý bol vo vnútri, cez otvorené okná. Má to podobný účinok ako vetranie kabíny počas jazdy, ale dosiahne sa to ešte predtým, ako sa rozbehneme.
Jazda v horúčavách bez klimatizácie. Spôsob ochladzovania kabíny
Niektorí taxikári počas jazdy používajú aj šikovné riešenie. Je to nápad prevzatý od vodičov v južnej Európe. Ide o jazdu bez klimatizácie, ale s otvorenými oknami. Tým sa zabezpečí, že kabína je dobre vetraná a teplota v nej je blízka tej vonkajšej, takže sa nemusíte báť prechladnutia alebo zápalu dutín v dôsledku teplotného šoku spôsobeného náhlou zmenou teploty – prechodom z klimatizovaného interiéru do tepla vonku.
Dôležité je, že odborníci zdôrazňujú, že toto riešenie má zmysel až do rýchlosti približne 70 km/h. Pri prekročení tejto rýchlosti sa výrazne naruší prúdenie vzduchu okolo vozidla, čo má za následok zvýšenú spotrebu paliva a hladinu hluku v kabíne.