Zmizli jej peniaze priamo v bankomate. Klientka Fio banky vložila hotovosť do samoobslužného zariadenia, no namiesto potvrdenia o vklade jej bankomat vydal len prázdny lístok a peniaze z účtu zmizli. Prípad, ktorý vyvolal vášne na sociálnych sieťach, je mementom pre každého, kto dôveruje technológii viac než osobnému kontaktu na pobočke.
Vklad za stovky tisíc skončil prázdnym potvrdením
Na sociálnej sieti X (bývalý Twitter) sa začal virálne šíriť príbeh ženy vystupujúcej pod prezývkou Aja X. Podľa jej slov prišla o 300 000 českých korún po tom, čo ich vložila do bankomatu Fio banky. „Práve mi bankomat zožral 300 000. Po vložení peňazí zčernala obrazovka, vrátil kartu a vytlačil len prázdny lístok,“ uviedla v statuse.
Bankomat sa následne reštartoval a pôsobil, akoby bol opäť plne funkčný. Peniaze sa však na účet neobjavili.
Reklamácia môže trvať až 30 dní
Autorka hneď kontaktovala zákaznícku linku banky a následne navštívila kamennú pobočku. Tam jej odporučili podať oficiálnu reklamáciu. „Stále ich nemám pripísané. Sem-tam to kontrolujem s nádejou, ale nič,“ napísala o pár dní neskôr.
Po ďalších dvoch dňoch prišla ďalšia aktualizácia – podarilo sa jej získať číslo reklamácie. Banka má teraz 15 pracovných dní na spočítanie hotovosti z bankomatu. „Myslím si, že aj päťročné dieťa by to zvládlo skôr,“ dodala s iróniou.
Ľudia sa pýtajú: Prečo vkladala tak veľa cez bankomat?
Na sociálnej sieti sa okamžite strhla diskusia. Viacerí užívatelia sa pozastavili nad tým, prečo niekto vkladá takú vysokú hotovosť do samoobslužného bankomatu. Aja X na to reagovala: „Bolo to v obchodnom centre. Keď to vložíš na pokladni, stojí to 70 Kč. Navyše, v tom obchodnom centre ani nemajú pobočku. Takže je mi to proti srsti, ale niekedy sa tomu nedá vyhnúť.“
Podobné prípady nie sú výnimočné
Do diskusie sa zapojil aj ďalší klient Fio banky, ktorý zažil podobnú situáciu. „Mne sa to stalo pred pár rokmi. Vybieral som peniaze pre zamestnancov, potvrdenie o výbere som dostal, ale peniaze ostali v bankomate. Trvalo dva mesiace, kým mi ich vrátili,“ uviedol.
Vyjadrenie Fio banky: Reklamácie sú individuálne
Redakcia TN.cz oslovila Fio banku s prosbou o vyjadrenie. Podľa hovorcu PR oddelenia Jozefa Daňa sú reklamácie riešené podľa interného poriadku:
„Reklamácie sú vybavované v súlade s reklamačným poriadkom. Lehoty na ich vybavenie sa líšia podľa typu reklamácie. Vždy sa snažíme o čo najrýchlejšie a najefektívnejšie riešenie, s prihliadnutím na platné postupy a okolnosti. V prípade vkladov do bankomatov je nutné vykonať kompletnú fyzickú kontrolu hotovosti aj technického stavu zariadenia. Výpadok môže byť spôsobený aj faktormi mimo samotného bankomatu,“ uviedol Daňo.