Autá už nebudeme vôbec vlastniť a prinútia nás platiť za každý kilometer

auto na pausal
Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Elektromobily získavajú stále väčšiu popularitu a tento rok by mohol byť pre ne podľa analytikov skutočným prelomom. Agentúra IEA vo svojej najnovšej štúdii zverejnila odhad, podľa ktorého by každé piate predané auto v tomto roku malo byť elektrické. Píše o tom portál fontech.startitup.sk

Tento rast populárnosti elektromobilov je hlavne vďaka príchodu lacnejších modelov na trh. Aj automobilka Peugeot, ktorá patrí pod automobilový gigant Stellantis, sa snaží zvýšiť svoju konkurencieschopnosť v Európe. Informácie o tom priniesol portál Bloomberg.

Aj keď generálna riaditeľka Peugeotu, Linda Jackson, uviedla, že predajné čísla elektromobilov tejto značky sú stabilné, obáva sa, že aktuálne diskusie Európskej únie o detailoch zeleného prechodu by mohli mať negatívny vplyv na elektromobilitu ako takú.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Na Mikuláša čakajte na Slovensku výdatné sneženie. Tieto mestá sa môžu tešiť

Jedným zo spôsobov, ako zvýšiť dostupnosť elektromobilov, je nový program s názvom „pay-as-you-go“, ktorý Peugeot zavádza v Európe. V rámci tohto programu zákazníci platia mesačný paušálny poplatok za využívanie modelu e-208 na základe počtu prejdených kilometrov. Je však dôležité poznamenať, že „pay-as-you-go“ nie je pre automobilový koncern Stellantis ničím novým. Už v polovici minulého roka predstavil tento gigant na svojom webe program dlhodobého prenájmu batériových elektrických vozidiel s názvom „Electric As You Go“.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Toto nejedzte pred spaním. Veľa ľudí to robí a nevie zaspať

V rámci tohto programu sú k dispozícii nielen modely e-208, ale aj Opel Corsa-e a Opel Mokka-e, a v budúcnosti sa očakáva rozšírenie tohto portfólia. Úvodná cena za program „pay-as-you-go“ bola stanovená na úrovni 110 € mesačne, pričom za každý prejdený kilometer sa platí 7 centov (s podmienkou, že zákazník prejde minimálne 500 km mesačne).

Tento trend v oblasti elektromobility smeruje k tomu, že zákazníci platia len za vozidlo vtedy, keď ho skutočne využívajú, čím sa elektromobily stávajú dostupnejšími pre širšiu vrstvu obyvateľstva. Spoločnosť Stellantis vtedy priznala, že sa inšpirovala trendom „Pay-per-Use“, ktorý je stále populárnejší v rôznych odvetviach.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Finančný horoskop na december: Čo prinesie posledný mesiac roka pre vaše znamenie zverokruhu?

Startitup.sk píše, že zvýšenie cenovej dostupnosti elektromobilov nie je náhodné. Rovnako ako iné európske automobilky, aj Peugeot čelí tlaku konkurencie a zákazníkov na výrobu vozidiel stále vyššej kvality za nižšie ceny.

Tento krok automobilky Peugeot smeruje k tomu, aby elektromobily boli dostupné pre širšie spektrum zákazníkov. Zavádzanie programu „pay-as-you-go“ a zdieľanie technológií sú dôležitými krokmi v rámci rastúceho trendu elektromobility.

S rastúcou popularitou elektromobilov a tlakom na environmentálnu udržateľnosť sa očakáva, že podobné programy a iniciatívy budú pokračovať aj v budúcnosti s cieľom podporiť prechod k ekologickejším dopravným riešeniam.


Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *