Elektromobily získavajú stále väčšiu popularitu a tento rok by mohol byť pre ne podľa analytikov skutočným prelomom. Agentúra IEA vo svojej najnovšej štúdii zverejnila odhad, podľa ktorého by každé piate predané auto v tomto roku malo byť elektrické. Píše o tom portál fontech.startitup.sk
Tento rast populárnosti elektromobilov je hlavne vďaka príchodu lacnejších modelov na trh. Aj automobilka Peugeot, ktorá patrí pod automobilový gigant Stellantis, sa snaží zvýšiť svoju konkurencieschopnosť v Európe. Informácie o tom priniesol portál Bloomberg.
Aj keď generálna riaditeľka Peugeotu, Linda Jackson, uviedla, že predajné čísla elektromobilov tejto značky sú stabilné, obáva sa, že aktuálne diskusie Európskej únie o detailoch zeleného prechodu by mohli mať negatívny vplyv na elektromobilitu ako takú.
Jedným zo spôsobov, ako zvýšiť dostupnosť elektromobilov, je nový program s názvom „pay-as-you-go“, ktorý Peugeot zavádza v Európe. V rámci tohto programu zákazníci platia mesačný paušálny poplatok za využívanie modelu e-208 na základe počtu prejdených kilometrov. Je však dôležité poznamenať, že „pay-as-you-go“ nie je pre automobilový koncern Stellantis ničím novým. Už v polovici minulého roka predstavil tento gigant na svojom webe program dlhodobého prenájmu batériových elektrických vozidiel s názvom „Electric As You Go“.
V rámci tohto programu sú k dispozícii nielen modely e-208, ale aj Opel Corsa-e a Opel Mokka-e, a v budúcnosti sa očakáva rozšírenie tohto portfólia. Úvodná cena za program „pay-as-you-go“ bola stanovená na úrovni 110 € mesačne, pričom za každý prejdený kilometer sa platí 7 centov (s podmienkou, že zákazník prejde minimálne 500 km mesačne).
Tento trend v oblasti elektromobility smeruje k tomu, že zákazníci platia len za vozidlo vtedy, keď ho skutočne využívajú, čím sa elektromobily stávajú dostupnejšími pre širšiu vrstvu obyvateľstva. Spoločnosť Stellantis vtedy priznala, že sa inšpirovala trendom „Pay-per-Use“, ktorý je stále populárnejší v rôznych odvetviach.
Startitup.sk píše, že zvýšenie cenovej dostupnosti elektromobilov nie je náhodné. Rovnako ako iné európske automobilky, aj Peugeot čelí tlaku konkurencie a zákazníkov na výrobu vozidiel stále vyššej kvality za nižšie ceny.
Tento krok automobilky Peugeot smeruje k tomu, aby elektromobily boli dostupné pre širšie spektrum zákazníkov. Zavádzanie programu „pay-as-you-go“ a zdieľanie technológií sú dôležitými krokmi v rámci rastúceho trendu elektromobility.
S rastúcou popularitou elektromobilov a tlakom na environmentálnu udržateľnosť sa očakáva, že podobné programy a iniciatívy budú pokračovať aj v budúcnosti s cieľom podporiť prechod k ekologickejším dopravným riešeniam.