Chorvátsky šéf reštaurácie odkazuje Čechom: Nelezte sem už! Ste pre mňa na poslednom mieste

chorvatsko ceny
Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Ceny v chorvátskych reštauráciách počas letnej sezóny poriadne vystrelili a mnohých turistov šokujú. Kým mnohí Slováci a Česi si napriek tomu dovolenku pri Jadrane neodpustia, nie všetci miestni podnikatelia ich vítajú s otvorenou náručou. Majiteľ reštaurácie zo Splitu prehovoril otvorene – a nebral si servítku pred ústa.

chorvatsko ceny

Turistický raj s odvážnymi cenami

Chorvátsko dlhodobo patrí medzi top dovolenkové destinácie Slovákov aj Čechov. Každé leto priláka tisíce turistov, ktorí si chcú užiť more, slnko a atmosféru Jadranu. V posledných rokoch však návštevníkov zarážajú neustále rastúce ceny – či už ide o potraviny v obchodoch, alebo jedlo v reštauráciách.

Napriek tomu si krajina udržiava popularitu. Ako však vnímajú domácich hostí samotní Chorváti? Odpoveď jedného z miestnych podnikateľov zrejme prekvapí nielen českých dovolenkárov.

Otvorená spoveď podnikateľa zo Splitu

Majiteľ reštaurácie v obľúbenom prímorskom meste Split poskytol rozhovor pre český portál Mix24.cz, v ktorom okrem cien odhalil aj svoj postoj k zahraničným hosťom. A najhoršie z jeho pohľadu dopadli turisti z Česka.

„Čechov veľmi nemusím, na zozname ich mám na nižších pozíciách, takže keď môžem, dám prednosť napríklad Nemcom, Rakúšanom alebo Holanďanom,“ povedal reštauratér menom Ante.

Dôvodom sú vraj slabé tržby. Podľa neho si českí návštevníci zvyknú objednať len najlacnejšie jedlá a k tomu jedno pivo či pohár vína. To sa podľa neho jednoducho neoplatí.

Vysoké ceny? „Máme plno každý večer“

Cenník v podniku, ktorý Ante prevádzkuje, nie je pre slabé povahy. Porcia bolonských špagiet stojí 25 eur, kalamáre 35 eur a ryba podľa dennej ponuky až 60 eur. Pol litra piva vyjde na 5,50 eur a za aperol si pýta až 10 eur.

„Myslím, že naše ceny sú v porovnaní s ostatnými podnikmi veľmi slušné. Pochopte, musíme si zarobiť za sezónu, ktorá nie je príliš dlhá. A ľudia to akceptujú, pretože máme každý večer plno,“ obhajuje ceny Ante.

Prepitné ako dôvod nevôle

Podnikateľ sa tiež sťažuje na údajne nízke prepitné zo strany českých zákazníkov. Podľa neho niektorí nenechajú ani základných 10 %, čo vníma ako urážku.

„Pokiaľ niekde nedáte aspoň to, do takého podniku sa už ani nevracajte,“ odkazuje Ante na záver.

Českí turisti sú tak podľa neho v reštaurácii často ignorovaní, a to zámerne. Priznáva, že niekedy ich jednoducho obíde a venuje sa radšej iným hosťom – tým, ktorí sú podľa neho výnosnejší.


Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *