Dôvod, prečo sa predávajú pomaranče v červenej sieťke. Zaskočí vás to

pomarance
Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Každý, kto pravidelne nakupuje v supermarketoch, si zrejme všimol, že pomaranče sú bežne zabalené v červených sieťkach.

Hoci by sa to mohlo zdať ako náhodná voľba, tento krok je súčasťou premyslenej marketingovej stratégie. Farby majú silný vplyv na naše rozhodovanie, a obchodníci tento psychologický efekt s obľubou využívajú.

Červená sieťka – viac než len obal

Výskumy ukazujú, že keď sú pomaranče vložené do červených sieťok, pôsobia zrelšie, šťavnatejšie a atraktívnejšie. Tento efekt sa nazýva „ilúzia konfiet“ a spočíva v tom, že farby okolitého prostredia dokážu zvýrazniť odtieň ovocia, ktoré je v tomto prípade intenzívnejšie oranžové. Rovnaký princíp platí aj pri citrónoch v žltých sieťkach, ktoré týmto spôsobom pôsobia sviežejšie a lákavejšie.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Nápoj proti chrípke a bolestiam hrdla. Do mlieka dajte med a dôležitú ingredienciu

Ako funguje ilúzia konfiet?

Naše vnímanie farieb je relatívne – farby posudzujeme na základe ich kontrastu s okolím. Pomaranč v červenej sieťke sa nám javí oranžovejší, lebo náš mozog automaticky porovnáva jeho farbu s červeným pozadím. Rovnaký trik vnímania farieb sa využíva pri rozmiestňovaní rôznych tovarov, a aj preto majú supermarkety presne stanovené farby obalov a umiestnenie produktov, ktoré chcú podporiť.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Kedy si umývať zuby? Pred či po raňajkách? Odpovedá odborníčka

Viac než len sieťky: Iné marketingové triky v obchodoch

Okrem farieb na nás vplývajú aj ďalšie taktiky. Supermarkety často umiestňujú drahšie produkty vo výške očí, využívajú príjemné osvetlenie, aby tovar pôsobil atraktívne, a hrajú hudbu, ktorá nás má povzbudiť zostať v obchode dlhšie. Aj ceny s hodnotami končiacimi na 99 centov sú účinnou psychologickou taktikou, ktorá pôsobí dojmom, že produkt je lacnejší, než v skutočnosti je.

Ako odolať týmto trikom?

Napriek sofistikovaným metódam marketingu existujú spôsoby, ako sa im nenechať ovplyvniť. Najdôležitejšie je byť pri nákupoch uvedomelý. Skúste sa sústrediť na kvalitu potravín namiesto ich vzhľadu, pozorne čítajte etikety a porovnávajte ceny. Uvedomenie si týchto techník vám môže pomôcť vyhnúť sa neplánovaným nákupom a rozhodovať sa objektívnejšie.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Prečo by ste mali jesť pravidelne červený grapefruit

V skratke

Červené sieťky na pomarančoch nie sú náhodné; ide o marketingový trik zvaný „ilúzia konfiet“. Červená sieť spôsobí, že pomaranče vyzerajú zrelšie a lákavejšie, čím nás obchodníci motivujú ku kúpe. Tento trik je len jedným z mnohých spôsobov, ako supermarkety ovplyvňujú naše rozhodovanie pomocou farieb, umiestnenia tovaru a psychologických cien.


Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *