Kedy zbúrajú most a Banská Bystrica bude prejazdná? Pozrite, ako začal padať

most banska bystrica buranie

Od piatka večera (20. 9.) zažíva úsek rýchlostnej cesty R1 pri Banskej Bystrici zvýšený ruch. Na tejto hlavnej dopravnej tepne prebiehajú práce, ktorých súčasťou je demolácia mosta v Kremničke. Most bol v kritickom stave a jeho nefunkčnosť spôsobila výrazné obmedzenia dopravy.

Podľa informácií, ktoré poskytol primátor Banskej Bystrice Ján Nosko, zhotoviteľ okamžite po prevzatí staveniska začal nepretržité práce. „V noci bola vyhotovená ochranná vrstva na rýchlostnej ceste pod mostom, aby sme minimalizovali riziko poškodenia. Ráno sme začali so samotným búraním. K dnešnému dopoludniu máme odstránenú polovicu mosta,“ uviedol Nosko v sobotu 21. septembra.

Nezabudnite pozrieť toto:  Dnes udrie na Slovensku silný vietor. V týchto mestách si dajte pozor

Primátor tiež doplnil, že na mieste pracujú štyri rýpadlá a nákladné vozidlá, ktoré zabezpečujú odvoz odstráneného materiálu. Podľa jeho odhadov, ak sa bude pokračovať v rovnakom tempe, most by mohol byť úplne zdemolovaný už v podvečer. „Následne sa pustíme do búrania bočných pilierov,“ dodal.

Rýchlostná cesta R1 by mala byť plne prejazdná od pondelka 23. septembra, ak všetko pôjde podľa plánu.

Demolačné práce realizuje spoločnosť Metrostav Slovakia Bratislava za celkovú sumu 231-tisíc eur vrátane DPH. Nosko zdôraznil, že mesto dostalo tri ponuky, pričom najdôležitejšími kritériami boli cena, komplexnosť poskytnutých služieb a časový harmonogram. „Na základe týchto parametrov bola ponuka vyhodnotená odbornými útvarmi mesta,“ uzavrel Nosko.

Nezabudnite pozrieť toto:  Zlepšuje pôdu, jej pH a odpudzuje slimáky. Skúste popol z dreva a jeho účinky

Zhrnutie: Most v Kremničke, ktorý bol v kritickom stave, bol v noci z piatka na sobotu zbúraný. Práce postupujú rýchlo a od pondelka by mala byť rýchlostná cesta R1 opäť prejazdná. Demolačné práce zabezpečuje firma Metrostav Slovakia Bratislava za cenu 231-tisíc eur.

Pozrite si video z búrania mostu v Banskej Bystrici (autor: Erik Oslanec)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *