Moslimov na Slovensku pobúrila reklama Kauflandu. Sú z nej zhrození

moslim kaufland
Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Obchodný reťazec Kaufland sa ocitol pod paľbou kritiky po zverejnení reklamy, ktorá podľa moslimskej komunity na Slovensku šírila stereotypy a pôsobila rasisticky. Vo videu vystupovala postava prezlečeného Araba, ktorá používala výroky zosmiešňujúce arabskú kultúru. Po vlne negatívnych reakcií spoločnosť video odstránila a verejne sa ospravedlnila. Informujú o tom tvnoviny.sk

Reklama, ktorá vyvolala pobúrenie

Spor vznikol po tom, čo Kaufland zverejnil marketingové video, v ktorom hlavná postava, stvárnená známym komikom, vtipkovala o arabskom svete. Niektoré výroky z reklamy však vyvolali pobúrenie medzi moslimskou komunitou.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Slovák natočil, ako na neho zaútočil agresívny medveď. Bránil sa sekerou (Video)

„Tieto zvláštne kvety voňajú ako moja stará mama,“ hovorí postava vo videu pri pohľade na bylinky.
„Tieto tenisky, veľmi by sa hodili mojej ťave,“ zaznie v ďalšej scéne, keď ukazuje na papuče.
„Páči sa mi široký výber počítačov,“ pokračuje postava, pričom ukazuje na kuchynské roboty.

Tieto pasáže reklamy Islamská nadácia na Slovensku označila za nevhodné a urážlivé.

Kritika od Islamskej nadácie

Islamská nadácia na Slovensku reagovala na video ostrou kritikou a vyjadrila svoje rozhorčenie na sociálnych sieťach.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Najlepšie metódy na odstránenie pňa stromu. Žiadne stroje a námaha

„Séria týchto vyjadrení vytvára o arabskom národe obraz ľudí druhej kategórie. Ťažko povedať, o čom táto bizarná kampaň má vlastne byť. A hlavne, čo viedlo medzinárodnú spoločnosť k tomuto spôsobu sebaprezentácie,“ uviedla nadácia vo svojom stanovisku.

Zároveň vyzvala Kaufland k okamžitému konaniu.

„Týmto verejne vyzývame obchodnú sieť k zdôvodneniu vydania posmešného videa. Následne žiadame o verejné ospravedlnenie a stiahnutie predmetného videa,“ dodala nadácia.

Kaufland reagoval ospravedlnením

Kaufland sa po vlne kritiky rozhodol konať a reklamu stiahol zo svojich oficiálnych platforiem. Spoločnosť zároveň vydala oficiálne vyhlásenie, v ktorom vyjadrila ľútosť nad vzniknutou situáciou.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Pri požiari vo Veľkom Šariši zahynula babička a jej štyri vnúčatá

„Účelom zverejneného videa bolo prepojenie postavy, ktorú dlhodobo stvárňuje známy komik, s našou aktuálnou ponukou. Naším zámerom nebolo kohokoľvek uraziť či šíriť stereotypy. Dané video sme z našich oficiálnych sociálnych sietí stiahli a týmto sa úprimne ospravedlňujeme, ak sa kvôli videu cítil niekto dotknutý,“ uviedla pre TVNOVINY.sk hovorkyňa spoločnosti Lucia Vargová.


Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *