Slovenský trh s potravinami sa čoskoro rozrastie o nového hráča. Poľská sieť supermarketov Biedronka oznámila, že 5. marca otvorí svoju prvú predajňu na Slovensku.
Expanzia tejto známej značky prebehne v troch rôznych formátoch, pričom obchody sa nebudú sústreďovať len vo veľkých mestách, ale aj v menších sídlach a na vidieku.
Prvá predajňa vyrástla v Miloslavove
Úplne prvá predajňa Biedronky na Slovensku bola vybudovaná v Miloslavove, pričom výstavbu realizovala slovenská stavebná spoločnosť. Reťazec sa spočiatku zameriava na menšie a stredne veľké mestá, zatiaľ čo hlavné mesto Bratislava je v pláne až v neskoršej fáze expanzie. Najprv budú otvárať v menších a stredných mestách na Slovensku a až potom v hlavnom meste..
Slovenskí dodávatelia a podpora domáceho trhu
Biedronka plánuje ponúknuť 3 400 rôznych produktov, pričom výrazný dôraz kladie na čerstvé potraviny. Až 50 % týchto produktov bude pochádzať od slovenských dodávateľov. Do budúcnosti chce reťazec zvýšiť podiel slovenských výrobkov na pultoch až na 40 %. Spoluprácu už nadviazal s významnými domácimi výrobcami, ako sú Rajo a Agro Tami.
Na slovenskom trhu predstaví aj vlastnú privátnu značku „Z našej zeme“, ktorá bude zahŕňať produkty od miestnych dodávateľov. Vývoj tejto značky má na starosti slovenský tím odborníkov.
Plánovaná expanzia a rozširovanie obchodnej siete
Distribučné centrum Biedronky sa nachádza vo Voderadoch, pričom prvotná expanzia reťazca sa bude sústreďovať práve na regióny v jeho blízkosti. Až následne sa začne rozširovať do ďalších častí Slovenska.
Vernostný program až v budúcnosti
Na rozdiel od mnohých iných obchodných reťazcov, Biedronka pri vstupe na slovenský trh neponúkne vernostnú aplikáciu. Táto služba je však už v pláne a zákazníci by sa jej mali dočkať v priebehu najbližších dvoch rokov.