Prečo by ste nemali tankovať príliš málo paliva do auta, ale ani nie úplne plnú nádrž. Povieme vám to

sippakorn yamkasikorn 0aJOTBQfEFE unsplash
Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Odborníci už roky upozorňujú a vysvetľujú, prečo by ste nemali tankovať plnú nádrž auta. Aké sú riziká pre vašu nádrž a čo zlé sa môže stať, ak to robíte pravidelne? Odstránime všetky pochybnosti týkajúce sa tejto témy.

Mali by ste tankovať viac alebo menej? Naplniť alebo nechať v nádrži trochu viac miesta? A prečo nenatankovať o niečo viac, ak je v nádrži ešte miesto? Nuž, to by mohlo byť na škodu. Veľa ľudí si kladie tieto otázky a nevie, ktorá možnosť je najlepšia. Poďme to zmeniť!

Prečo netankovať nádrž do plna?

Všetci odborníci sa zhodujú, že tankovanie by sa malo zastaviť po prvom, výraznom „odraze“ pištole. Najhoršie, čo môžete urobiť, je naplniť „pod zátku“, t. j. toľko, koľko sa vám zmestí. To má, žiaľ, veľmi negatívny vplyv na palivový systém a ďalšie súvisiace komponenty. Sťažuje to správne odvzdušnenie nádrže a často to vedie aj k poškodeniu uhlíkového filtra (ktorý je zodpovedný za pohlcovanie pár z paliva).

V prípade preplnenej nádrže tiež dochádza k reakcii hneď po naštartovaní vozidla, v dôsledku čoho sa v nádrži vytvára príliš veľký podtlak (v skratke). To následne môže viesť (a často aj vedie, ak sa situácia opakuje s veľkou pravidelnosťou) k trvalému poškodeniu nádrže. Výsledkom toho všetkého je, že plnením „pod zátku“ si len koledujete o drahú návštevu mechanika. Tomuto sa môžete úplne vyhnúť, ak trochu zmeníte svoje zvyky.

V nádrži by tiež nemalo byť… príliš málo paliva (ak máte staršie auto).

Je tu ešte jedna vec, ktorá stojí za zmienku. Pri starších autách môže byť problémom aj to, ak je v nádrži dlhší čas veľmi málo paliva. Mnohí ľudia majú náhradné vozidlo, ktoré používajú len zriedka. V nádrži totiž neustále kondenzuje malé množstvo vody (pretože je v nej vzduch). To následne spôsobuje koróziu benzínu vo vnútri. Ak je ho veľa, tento jav nemá veľký význam. Ak je jej však málo a tento silne skorodovaný benzín sa dostane do palivového systému, môže ho poškodiť.


Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *