Šoférovanie si vyžaduje maximálnu koncentráciu. Je to dôležité pre bezpečnosť vás a vašich spolujazdcov, ale aj ostatných vodičov. Vysvetlíme vám, ako držať volant, aby ste mali vozidlo plne pod kontrolou a nespôsobili žiadnu kolíziu.
Počas výučby jazdy sa naučíte nielen pravidlá a značky, ale aj techniku jazdy. Správna poloha rúk na volante vám dodá istotu, že máte kontrolu nad tým, čo sa deje s vozidlom. Tu sú naše tipy na držanie volantu počas jazdy.
Ako držať volant?
Keď navštevujete vodičský kurz, učíte sa aj techniku jazdy a tá zahŕňa aj to, ako správne držať volant. Je to dôležitá súčasť vášho výcviku, pretože jeho správnym držaním získate plnú kontrolu nad riadením a odpružením vozidla. Získate tak istotu pri bezpečnom manévrovaní a budete cítiť, čo sa deje s prednou nápravou vozidla.
Ak nebudete držať volant správne, môžete sa dostať do nepredvídaných situácií, napríklad ak vaše vozidlo nekontrolovateľne vybočí a spôsobí kolíziu alebo do niečoho narazí. Nie vždy je možné reagovať dostatočne rýchlo. Máme pre vás niekoľko tipov, ktoré vám uľahčia šoférovanie.
Techniky ovládania volantu
Pripravili sme pre vás praktickú minipríručku s radami, aby ste si boli istí, ako držať volant, a mohli si túto techniku pripomenúť pred skúškou. Nezabudnite, že od jej zvládnutia závisí vaša bezpečnosť a potom aj bezpečnosť ostatných na ceste. Tu sú naše tipy:
- Predstavte si, že volant je ciferník hodín,
- vaše ruky by mali byť na 9-tej a 3-tej hodine,
- vaše palce by nemali obopínať volant – môžu sa poškodiť, keď sa v prípade kolízie aktivuje airbag,
- takéto umiestnenie rúk na volante vám umožní stabilné a kontrolované riadenie vozidla.
Pozor: Ak ruky umiestnite inak, nielenže budete pri jazde nestabilní, ale v prípade vystrelenia airbagu narazíte hlavou na ruky veľkou silou, čo ich môže poraniť.
Najčastejšie chyby, ktorých sa vodiči dopúšťajú
Odborníci tiež podrobne opísali najčastejšie zlozvyky, ktoré si u ľudí za volantom všimli. Prvým je držanie volantu jednou rukou a telefónu v druhej, ako aj rozprávanie počas jazdy. Ďalším je držanie volantu od stredu. Ide o manéver, ktorý môže vodiča vyjsť veľmi draho, pretože v núdzovej situácii, ak sa aktivuje airbag, môže vodič utrpieť vážne poranenia zápästia a lakťového kĺbu.