Chorváti už nevedia čo so sebou a za parkovanie napálili pekne vysoké ceny

michael fousert a7WIJiOZDO0 unsplash
Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Už v júni sa objavili správy, že Chorvátsko je neprimerane drahé. Miestne podniky využili jedinečnú príležitosť, ktorú im poskytol prechod krajiny na novú menu euro, a zvýšili už aj tak vysoké ceny o desiatky percent.

Chcú čo najviac

V krajine vládne dosť zvláštna atmosféra, keď na jednej strane majú miestni obyvatelia turistov plné zuby, ale na druhej strane ich chcú čo najviac ošklbať. Teraz sa ku každému správajú tak, že majú veľa peňazí, ktoré jednoducho nechajú za sebou. Podľa niektorých turistov sa Chorvátsko v podstate zmenilo na luxusnú turistickú destináciu, kde nie je miesto pre rodiny s nízkymi a strednými príjmami, na ktoré sa kedysi špecializovalo.

Samozrejme, jedna vec je drahšie ubytovanie a reštauračné služby, ale to sú veci, ktoré majú určitú pridanú hodnotu a stále sa dajú nájsť slušnejší prevádzkovatelia apartmánov alebo reštaurátori, ktorí ceny tak nenafukujú.

Ale potom sú tu doplnkové služby, ktoré už jasne ukazujú, že nejde o nič iné, ako vyťažiť čo najviac z toho, čo sa dá. Typickým príkladom sú ležadlá a slnečníky na pláži, ktoré prudko zdraželi a stoja od 25 do 40 eur.

Ľudia už na to nie sú zvedaví

Dramaticky sa zdražilo aj parkovanie, najmä v menších letoviskách a na obľúbených plážach. Podľa portálu Kosmo.at môže parkovanie auta stáť až 40 eur na deň, pričom hodinová sadzba často vôbec nie je k dispozícii.

Turisti sa však už teraz sťažujú, že ceny sú naozaj príliš vysoké a už nie sú dostupné. Niektorí už rušia svoje pobyty a rezervujú si cenovo dostupnejšie all inclusive ubytovanie v krajinách, ako je Turecko alebo Grécko, kam ich cestovné kancelárie privezú aj letecky.


Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *