Kávu si dajte najneskôr o tejto hodine, inak nerobíte dobre telu

kava

Káva je azda najobľúbenejším nápojom na celom svete. Mnohí si bez nej nevedia predstaviť deň. Na rozdiel od minulosti dnes už vedci zvyčajne nepoukazujú na jej škodlivosť, ale zdôrazňujú jej pozitívne účinky. Nemali by sme však zabúdať, že tento stimulant obsahuje veľké množstvo kofeínu. Môže sa vám preto stať, že ak ho užijete neskôr, váš spánok nebude dostatočne kvalitný. To môže mať v mnohých ohľadoch veľmi negatívny vplyv na zdravie organizmu.

Výsledky sú jasné

Podľa výskumov účinok kávy vyprcháva z tela pomerne pomaly. Preto by ste sa mali vyhnúť pitiu kávy po 14. hodine alebo aspoň sedem hodín pred tým, ako idete spať.

Štúdia uverejnená v časopise Journal of Clinical Sleep Medicine uvádza, že kofeín skonzumovaný šesť hodín pred spaním stále negatívne ovplyvňuje spánok, a to napriek tomu, že účastníci výskumu už nepociťovali žiadny účinok. Hoci väčšina z nich dokázala zaspať bez problémov, presné prístroje namerali, že kvalita spánku ľudí konzumujúcich kofeín tri až šesť hodín pred spaním nebola taká dobrá.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Do prania hoďte igelitový sáčok. Funguje to ako sušička

Pitie kávy popoludní a večer môže tiež narušiť vnútorné hodiny človeka. Výskum v časopise Science Translational Medicine zistil, že dvojité espresso tri hodiny pred spánkom môže spôsobiť posun vnútorných hodín až o hodinu oproti štandardnému časovému cyklu. Môže sa to zdať banálne, ale iné výskumy potvrdzujú, že pravidelné narúšanie vnútorných hodín vedie k srdcovým problémom a neurologickým poruchám, ako je napríklad Alzheimerova choroba.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Slováci tento druh kávy milujú. Vedia ale, čo vôbec nezdravé obsahuje?

Kedy piť kávu

Kávu zvyčajne pijeme, keď sa cítime unavení. Nie vždy je to však dobré riešenie. V konečnom dôsledku nás to ešte viac unaví. Ak si dáme kávu pred spaním, kofeín spomaľuje tvorbu spánkového hormónu melatonínu, ktorý určuje kvalitu spánku. Môžete spať kratšie alebo sa častejšie budiť. Odborníci považujú za najoptimálnejší čas na konzumáciu kávy čas medzi 10:00 a 12:00.

Pokiaľ ide o celkovú spotrebu kávy, podľa Mayo Clinic by príjem kofeínu nemal presiahnuť 400 miligramov denne, čo sú štyri šálky kávy. Popoludní by ste sa mali vyhýbať aj iným nápojom, ktoré obsahujú kofeín, či už ide o energetické nápoje, čaj alebo limonády.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *