Kde na Slovensku budú umiestnené nové radary? Čo všetko zistia?

radary na slovensku
Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Portál Interez.sk zistil, že Ministerstvo vnútra SR plánuje rozsiahle posilnenie kontroly cestnej premávky prostredníctvom 279 nových radarov a analytických kamier.

Verejné obstarávanie na ich nákup bolo vyhlásené v auguste 2024, pričom cieľom je zvýšiť bezpečnosť na cestách, znížiť počet nehôd a minimalizovať škody na majetku.

Tieto nové technológie budú rozmiestnené predovšetkým na tzv. „cestách smrti“, teda na úsekoch, kde dochádza k najväčšiemu počtu dopravných nehôd. Ministerstvo vnútra síce nešpecifikovalo konkrétne kraje či okresy, no potvrdilo, že inštalácia radarov sa zameria na rizikové lokality.

Kde sa nové radary objavia?

Na otázky portálu Interez.sk o konkrétnych miestach umiestnenia radarov ministerstvo odpovedalo všeobecne.

„Merače budú umiestnené primárne na takzvaných cestách smrti, na miestach, kde je najväčší počet dopravných nehôd. Predmetom zákazky je 213 stacionárnych rýchlomerov, 48 analytických kamier a 18 úsekových rýchlomerov, ktoré sú moderným a efektívnym nástrojom na monitorovanie rýchlosti na cestách,“ uviedlo ministerstvo v odpovedi pre Interez.sk.

Čo budú nové radary sledovať?

Portál Interez.sk zisťoval aj to, aké dopravné priestupky budú nové systémy kontrolovať. Okrem merania rýchlosti budú radary a analytické kamery schopné automaticky detegovať viaceré nebezpečné dopravné situácie, čím by sa mala zvýšiť disciplína vodičov.

Dopravné priestupky, ktoré budú nové systémy zaznamenávať:

Nepovolená rýchlosť
Prejazd na červenú
Nerešpektovanie značky STOP
Používanie mobilného telefónu za volantom
Jazda v protismere
Nedodržanie zákazu predchádzania
Vjazd do križovatky, keď nie je možné pokračovať v jazde
Nezapnuté bezpečnostné pásy
Porušenia pri preprave nebezpečného nákladu (ADR)

Úsekové rýchlomery budú predstavovať efektívnejší spôsob kontroly rýchlosti. Na rozdiel od bežných radarov nebudú merať rýchlosť v jednom bode, ale vypočítajú priemernú rýchlosť vozidla na celej dĺžke kontrolovaného úseku. Táto technológia eliminuje taktiku vodičov, ktorí pred radarom spomalia a následne opäť prekročia povolenú rýchlosť.


Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *