Mení sa doba? Česi chudobnejú a zvyšujú sa im rapídne krádeže v obchodoch

kradeze

Počet krádeží v českých obchodoch sa vlani medziročne zvýšil o 47 % na 33 000 prípadov. To zahŕňa aj pokusy o krádeže. Vyplýva to zo štatistík spoločnosti M2C, ktorá zabezpečuje bezpečnosť maloobchodných reťazcov a nákupných centier. Uviedla to v tlačovej správe. Podľa spoločnosti možno nárast prípadov pripísať tomu, že v roku 2021 prevádzku obchodov ovplyvnili opatrenia proti šíreniu koronavírusu, trend zvyšovania počtu krádeží naberá na obrátkach v dôsledku súčasnej ekonomickej situácie, keď ľudia chudobnejú. Podľa bezpečnostných agentúr sú tiež agresívnejší.

Podľa štatistík českej polície došlo v minulom roku k 9 092 krádežiam v obchodoch, pričom v roku 2021 ich bolo 5 725. Riaditeľ správcovskej spoločnosti ABIS Svoboda uviedol, že hodnota ukradnutého tovaru sa zvyšuje. „Je to samozrejme spôsobené rastúcimi cenami tovaru, ale zvyšuje sa aj počet vecí, ktoré sú páchateľom zabavené,“ povedal. Dodal, že krádeže sa často týkajú základných potravín, ako sú mäso a mliečne výrobky.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Zmutované šváby sa premnožili v obľúbenej destinácii Slovákov

Podľa Oldřicha Rutára, predsedu českej a slovenskej pobočky Medzinárodnej asociácie bezpečnostných profesionálov ASIS, zhoršujúca sa ekonomická situácia zvyšuje aj agresivitu páchateľov. „V obchodoch sa viac prejavujú narastajúce sociálne a psychické problémy obyvateľstva, čo môže súvisieť aj s ťažkým obdobím pováh a následnou vojnou na Ukrajine,“ povedal. Obchodníci tiež zaznamenávajú častejšie hádky a konflikty medzi zákazníkmi a ochrankou aj zamestnancami predajní. Podľa Svobodu sa ľudia napríklad dožadujú tovaru zo špeciálnych ponúk, ktorý nie je na sklade.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Sem do Chorvátska radšej necestujte. Pozrite sa, čo vypúšťajú do mora

Konflikty podľa neho vznikajú aj kvôli mladým ľuďom, ktorí si zvykli tráviť čas v nákupných centrách. Mladí ľudia tam napríklad využívajú bezplatné wi-fi pripojenie. „Je tu badateľný trend vyvolávať konflikty, natáčať ich a zdieľať na sieťach. A je jedno, či ide o konflikty so zákazníkmi, predavačmi alebo ochrankou,“ povedal. Upozornil, že ochrankári majú obmedzené možnosti, ako to potlačiť, a rodičia týchto detí sa často sťažujú. Bezpečnostné agentúry preto spolupracujú so sociálnymi pracovníkmi a neziskovými organizáciami, ktoré sa snažia pracovať s deťmi v nákupných centrách a ponúkajú im iné spôsoby trávenia voľného času.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *