Môžete v zime jesť viac tučných jedál? Odborník varuje, aby ste nejedli toto

burger

Mal by sa stravovací režim bežného človeka v zime zmeniť? Lekári sa ponáhľajú s odpoveďou na túto otázku. Podľa ich názoru je zmena stravovacích návykov v zime mýtus, ktorému sa treba vyhnúť.

Vraj v zime treba jesť viac, aby telo malo „palivo“ na výrobu energie potrebnej na ohrev tela. Nakoľko je to správne? Nie veľmi. No jedlo je nevyhnutné na fungovanie, ale meniť stravu na ťažkú a viac prekrmujúcu je hlúpe. Všetko je pre ľudí, ale je dôležité si uvedomiť, že každodenná konzumácia mastných jedál bude mať svoje dôsledky.

Mala by sa vaša strava v zime zmeniť?

Mnohí ľudia tvrdia, že keď nastane zima, musíte zmeniť svoj doterajší jedálniček. Podľa ich názoru by sme mali jesť viac, tučnejšie a výdatnejšie jedlá. Bohužiaľ, pri takýchto zmenách sa začneme cítiť ťažko a naše telo bude spotrebúvať viac energie na trávenie, takže budeme pociťovať chronickú únavu. To nás bude brzdiť vo fyzickej aktivite. Potom priberieme na váhe, ktorú bude chcieť väčšina ľudí na jar zhodiť. Znie to ako začarovaný kruh, však?

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Kľúčové ošetrenie jabloní teraz v júni, aby ste mali veľkú úrodu jabĺk

V zime sa spoliehame na miestne potraviny, ktoré sú čerstvé a plné chuti. Nedostatok kvalitného sezónneho ovocia a zeleniny sa oplatí kompenzovať inými produktmi, napríklad nakladanými uhorkami alebo orechmi. Vo všetkom treba zachovávať striedmosť, pretože aj nevinné občerstvenie môže mať oveľa viac kalórií, ako by sme chceli. Príkladom sú orechy, ktoré majú v 100 g až 700 kcal, čo zodpovedá jednej večeri. Nie vždy platí, že to, čo je zdravé, má aj málo kalórií, preto je umiernené stravovanie kľúčom k udržaniu zdravej hmotnosti počas celej zimy.

V zime sa rozhodnite pre tieto potraviny

Vaša strava počas zimných mesiacov by mala byť bohatá na teplé jedlá, ktoré majú v sebe dostatok vitamínov a minerálov. Preto sa oplatí zvážiť, čo si môžete pripraviť, aby to bolo chutné a zdravé. Ako sme už spomínali, naša strava by mala obsahovať veľa uhoriek, ktoré obsahujú veľa vitamínu C, vitamínov skupiny B, horčíka, draslíka a fosforu. Tieto zložky podporujú funkciu organizmu a uľahčujú tráviace procesy.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Tajný recept záhradkára. Týmto zalievajte paradajky a budú sladučké

Nakladané uhorky môžete jesť samostatne alebo ich zakomponovať ako súčasť jedla. Jedným z návrhov sú aj polievky, ktoré vás zahrejú a hydratujú. Na internete nájdete množstvo receptov na zimné pochúťky s použitím uhoriek. Ďalším produktom, na ktorý si treba dať pozor, je mrazená zelenina. V obchodoch nájdete množstvo zaujímavých zmesí, ktoré sú oveľa chutnejšie ako zelenina dovážaná z teplých krajín. Okrem toho je ich cena oveľa výhodnejšia a v prípade akcie si môžete urobiť značné zásoby.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *