Nový vedľajší účinok vakcín proti covidu. Tak toto by sme teda nečakali!

injection g8b6b95457 1920

Tisíce ľudí tvrdia, že sa u nich po očkovaní vakcínou Covid objavil tinnitus. Hoci zatiaľ neexistujú dôkazy o tom, že by vakcíny spôsobili toto ochorenie, medzi vedcami sa objavili teórie o možnej súvislosti.

Shaowen Bao, docent na katedre fyziológie na University of Arizona College of Medicine v Tucsone, sa domnieva, že na vine môže byť prebiehajúci zápal, najmä v mozgu alebo mieche.

Bao, dlhoročný pacient trpiaci tinnitom a zástupca vo vedeckom poradnom výbore Americkej asociácie pre tinnitus, študuje tinnitus už viac ako desať rokov.

Baoa presvedčila k skúmaniu možnej súvislosti skupina ľudí na Facebooku, u ktorých sa objavil tinnitus po očkovaní vakcínou Covid. Nakoniec uskutočnil prieskum medzi 398 účastníkmi skupiny.

Prípady mali tendenciu byť závažné. Jeden muž sa Baovi zveril, že napriek hluku v hlave nepočuje autorádio počas jazdy.

Okrem zvonenia v ušiach účastníci hlásili rôzne ďalšie príznaky vrátane bolestí hlavy, závratov, vertiga, bolestí uší, úzkosti a depresie. Výrazne viac ľudí pocítilo hučanie v ušiach prvýkrát po prvej dávke vakcíny v porovnaní s druhou dávkou.

To naznačuje, „že vakcína pôsobí na už existujúce rizikové faktory pre tinnitus. Ak máte rizikový faktor, pravdepodobne ho dostanete po prvej dávke,“ povedal Bao.

Výsledky stále analyzuje a zatiaľ nezverejnil žiadne predbežné závery.

One Reply to “Nový vedľajší účinok vakcín proti covidu. Tak toto by sme teda nečakali!”

  1. Ukážte článok Matovičovi, Hegerovi, Remišovej, Cigánikovej a Čaputovej, Títo sú zodpovední a oni nám povedia, kde je pravda, aby sme nepodliehali zmätenosti a prípadnej panike. Čím skôr, tým liep …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *