Tento domáci nápoj vás upokojí a zbaví stresu a nervozity či depresie

lavender 3363791 1920

Stavy úzkosti a nervovej nepohody postihujú každého z nás z času na čas. Avšak nemusíte sa obávať, pretože existuje niekoľko prírodných prostriedkov na ich ukľudnenie, ktoré sú dostupné priamo v domácnosti.

Náš nervový systém reaguje na stavy úzkosti rôznymi spôsobmi. Tu je niekoľko najčastejších symptómov, ktoré sa prejavujú pri nervovej nepohode:

  1. Búšenie srdca
  2. Pocity náhleho ohrozenia
  3. Neschopnosť koncentrácie
  4. Svalová stuhnutosť
  5. Sucho v ústach
  6. Potenie
  7. Nepohodlie v žalúdku a chvenie v ňom

Mocný elixír proti stresu a úzkosti

Citrón a med sú známe svojimi upokojujúcimi a relaxačnými účinkami. Určité látky obsiahnuté v mede majú upokojujúci vplyv na nervy, ktorý je ešte silnejší, ak sa med konzumuje vo väčšom množstve.

Suroviny:

  • 2 čajové lyžičky čerstvej citrónovej šťavy
  • 1 až 2 čajové lyžičky práškového zázvoru (môžete začať s 1 lyžičkou a ak zvládnete, pridajte druhú; zázvor je dostupný ako korenina v každom obchode za nízku cenu)
  • 1 čajová lyžička medu

Príprava:

  1. Pridajte všetky suroviny do misky a dôkladne premiešajte.
  2. Vyrobený liek rozdeľte na 3 časti, uložte do chladničky a užívajte 3-krát denne (ráno, na obed a večer).
  3. Môžete si pripraviť aj čerstvý elixír tým, že použijete tretinové množstvo surovín.
  4. Môžete ho užívať buď priamo (bude však silný) alebo zriedený v pohári čistej vody.
TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Skoro každý si takto vypláchne zuby po čistení. Je to však veľká chyba

Ďalšie bylinky na ukľudnenie nervov

Ak máte záujem, môžete vyskúšať aj niektoré ďalšie bylinky, ktoré majú pozitívny vplyv na nervový systém.

  1. Levanduľa: V roku 2010 bola vykonaná štúdia, ktorá porovnávala levanduľový olej s liekom proti úzkosti lorazepamom. Zistilo sa, že obe látky boli účinné pri všeobecnej aj pretrvávajúcej úzkosti. Výhodou levandule je, že nemá sedatívne vedľajšie účinky ako klasické upokojujúce lieky.

Dávkovanie: Užívajte 80 mg levanduľového doplnku denne alebo používajte levanduľový olej prostredníctvom aromaterapie.

  1. Medovka: V roku 2004 sa uskutočnil výskum, kde účastníci dostávali extrakt z medovky (300 alebo 600 mg) alebo placebo. Po hodine sa hodnotili ich nálady.

Vyššia dávka medovky vyvolala upokojenie, zníženie stresu, zlepšenie duševného stavu a zvýšenie pozornosti. Dokonca aj nižšia dávka pomohla účastníkom vykonávať viac matematických úloh za kratší čas.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Stačí štipka tohto a olej pri vyprážaní nebude nikdy prskať

Dávkovanie: Užívajte 300 až 500 mg extraktu medovky 3-krát denne, alebo 60 kvapiek denne, alebo štvrtinu až celú čajovú lyžičku sušenej medovky v horúcej vode vo forme čaju 4-krát denne.

  1. L-theanín: L-theanín je vo vode rozpustná aminokyselina, nie je to bylinka, ale jej účinky boli výsledkom výskumu a zaslúžia si spomenutie. Nachádza sa najmä v zelenom a čiernom čaji a je k dispozícii aj vo forme výživového doplnku. Štúdie ukázali, že má priamy účinok na nervový systém a mozog a pomáha znižovať stres a úzkosť bez vedľajších účinkov ako únava a ospalosť.

Aj keď stavy úzkosti a nervovej nepohody sú normálnou súčasťou života, je dôležité nájsť spôsoby, ako ich zvládať. Prírodné prostriedky, ako citrónový medový elixír, levanduľa, medovka a L-theanín, môžu poskytnúť úľavu a pomôcť vám znížiť napätie a relaxovať. V prípade vážnych alebo pretrvávajúcich príznakov je však dôležité konzultovať so svojím lekárom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *