Toto bola vraj posledná kvapka, kedy si Putin povedal, že masívne zaútočí na Ukrajinu

342988856 1268270307441698 597285093365927400 n

Vyšetrovanie tvrdí, že hnacím motorom rozhodnutia ruského prezidenta Vladimira Putina začať vo februári minulého roka rozsiahlu inváziu na Ukrajinu bola osobná nevôľa a túžba po pomste.

Verstka, nezávislý ruský spravodajský portál, ktorý bol založený krátko po začiatku konfliktu, tento týždeň zverejnil hĺbkovú správu s názvom „Ako Putin začal nenávidieť Ukrajinu“, ktorá cituje bývalých a súčasných predstaviteľov ruskej a ukrajinskej vlády. Kremeľský reportér Iľja Žegulev napísal, že lojálny Putinov spojenec Viktor Medvedčuk je v centre takzvanej „špeciálnej vojenskej operácie“ ruského lídra v susednej krajine a že sa už rozhodol zaútočiť na Kyjev vo februári až marci 2021.

Medvedčuk je prokremeľský ukrajinský oligarcha, ktorého Kyjev prepustil v rámci výmeny väzňov s Ruskom v septembri 2022. Tento 68-ročný muž má úzke vzťahy s Putinom, ktorý je považovaný za krstného otca jeho najmladšej dcéry. Medvedčuk bol bývalým lídrom proruskej opozičnej strany na Ukrajine a v apríli 2022 ho zadržala ukrajinská štátna bezpečnostná služba SBU po tom, ako utiekol z domáceho väzenia, keď čakal na súdny proces vo veci obvinenia z vlastizrady. Kyjev ho zbavil ukrajinského občianstva.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Do Čiech prišiel super lacný poľský reťazec. Tie ceny sú extrémne

V roku 2021 ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj podpísal dekrét, ktorým sankcionoval tri televízne stanice spojené s Medvedčukom a zastavil im vysielanie. Pre Putina to bola „posledná kvapka“, píše Verstka.

„Vo februári 2021 sa uskutočnila špeciálna operácia, ktorej cieľom bolo neutralizovať Medvedčuka,“ uviedol spravodajský portál s tým, že sankcie sa týkali televízií 112 Ukraine, NewsOne, ZIK a ich majiteľa, Medvedčukovho spolupracovníka Tarasa Kozaka.

Podľa ukrajinského Centra protikorupčných opatrení bol síce Kozak oficiálnym vlastníkom televíznych kanálov, ale ich skutočným príjemcom bol Medvedčuk.

Zelenskyj vtedy povedal, že televízne stanice „vykonávali protiukrajinskú propagandu“ a „zasahovali do procesu integrácie krajiny do Európskej únie“.

Tieto sankcie sa osobne dotkli Medvedčuka, ktorý bol spolu so svojou manželkou uvedený v marci 2021 na zozname vyšetrovania Bezpečnostnej služby Ukrajiny o financovaní terorizmu, napísala Verstka.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Do Čiech prišiel super lacný poľský reťazec. Tie ceny sú extrémne

Tri zdroje blízke Putinovi potvrdili, že tento vývoj bol poslednou kvapkou v Putinovom rozhodnutí pripraviť sa na plnohodnotnú inváziu na Ukrajinu. „Kremeľ sa rozhodol, že sa už nebude uchyľovať k nástrojom ‚mäkkej sily‘.“

Putina rozzúril „osobný útok“ na Medvedčuka, uviedol pre nezávislé médiá Putinov dlhoročný známy.

Sám Medvedčuk ovplyvnil ruského prezidenta pri invázii na Ukrajinu tým, že ho pravidelne informoval o „proruských náladách na Ukrajine“.

„Hovoril o lojalite územia, čím hlúpo zavádzal Putina,“ uviedol zdroj blízky prezidentskej administratíve.

Kremeľ Medvedčukove slová nespochybnil, uviedol zdroj.

„Namiesto toho, aby vyvodili závery o adekvátnosti získaných informácií, analyzovali a videli zrejmý obraz, že ich tu nečakajú, rozhorčenie a hnev im zatienili oči.“

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *