Chorvátsko, ktoré bolo kedysi považované za destináciu s vynikajúcim pomerom ceny a kvality, sa stáva terčom kritiky kvôli neustále sa zvyšujúcim cenám.
Domáci cestovatelia vyjadrujú svoju nespokojnosť už nejaký čas, ale keď sa Rakúšania a Švajčiari začnú sťažovať na vysoké ceny, je čas zamyslieť sa nad vývojom. Najnovší prípad, ktorý rozprúdil diskusiu na internete, sa týka americkej blogerky Teony Mango.
Teona, známa blogerka z USA, si chcela na ostrove Hvar vychutnať tradičnú chorvátsku kuchyňu. Po konzultácii s čašníkom si objednala jedlo, ktoré nebolo uvedené v jedálnom lístku.
Keď jej však prišiel účet, bola prekvapená. Cena za večeru pre dvoch vyšla na 400 eur. „Keby sme čašníkovi povedali, že sme hladnejší, koľko by sme zaplatili?“ poznamenala Mango.
Incident vyvolal na internete vlnu reakcií. Mnohí ľudia kritizovali Chorvátsko za predražené ceny a nečestných podnikateľov.
Iní však tvrdia, že cena zodpovedala kvalite večere a že turisti by mali byť pri objednávaní jedla opatrnejší. Mnohí zdôrazňujú, že je dôležité objednať si jedlá z jedálneho lístka alebo sa o cene vopred poradiť.
Sťažností na vysoké ceny v Chorvátsku pribúda a aj miestni obyvatelia pripúšťajú, že niektoré podniky skutočne predražujú.
Tento trend sa neobmedzuje len na letnú sezónu a vyžaduje si pozornosť cestovateľov, aby sa vyhli nepríjemným prekvapeniam.