Blíži sa krach najväčších slovenských fabrík? Problémy už cítia tie najväčšie, ohrozené sú tisíce miest

wv bratislava
Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Slovensko, ktoré je známe svojou silnou automobilovou výrobou, čelí rastúcej hrozbe zo strany čínskych automobiliek. Tieto firmy postupne získavajú čoraz väčšiu pozíciu aj na európskom trhu. Na obavách z čínskej konkurencie sa nezdráhajú otvorene hovoriť ani výkonní manažéri svetových automobilových firiem. Píše o tom portál zoznam.sk

Slovensko by malo pocítiť najväčší dopad rastu ázijských automobiliek. Už teraz máme viditeľné problémy, ktoré zasiahli aj Volkswgen, jedného z najväčších zamestnávateľov na Slovensku. Oslabujúci dopyt po elektromobiloch a prepad ziskov sú jedným z príznakov.

Koniec éry áut poháňaných fosílnymi palivami sa blíži a zdá sa, že čínske automobilky sú na dobrej ceste k tomu, aby zvíťazili na trhu elektromobilov. S nižšími výrobnými nákladmi, podporou od čínskej vlády a kontrolou dôležitých zásob surovín na výrobu batérií majú čínske automobilky výraznú výhodu.

V súvislosti s týmto problémom priznáva ťažkosti aj Volkswagen. Hospodárske noviny informujú o prepade ziskov a mimoriadne slabom dopyte po elektromobiloch. Ešte väčším problémom je, že Volkswagen stráca dlhoročnú dominanciu na najväčšom automobilovom trhu sveta, v Číne. Pre slovenský pobočku Volkswagenu je čínsky trh kľúčový, kam smeruje takmer každé štvrté vozidlo vyrobené na Slovensku.

Expanzia čínskych automobilových značiek predstavuje dvojnásobný problém. Predpokladá sa, že čínske automobilky budú v Európe predávať milióny áut, a súčasne sa vývoz európskych automobilov do Číny radikálne zníži. Podľa analýzy poisťovne Allianz, čínska konkurencia by mohla európskych výrobcov pripraviť do roku 2030 o zisk až sedem miliárd eur ročne, píše ďalej zoznam.sk

Väčšou hrozbou sú však elektromobily vyrábané v Číne. Hoci je otázne, či budú európski motoristi mať o čínske elektromobily skutočný záujem, odborníci veria, že by mohli uspieť vďaka priaznivej cene v kombinácii s dobrou kvalitou.

Čína nemá v pláne iba dovážať elektromobily do Európy, ale plánuje ich aj priamo vyrábať. SAIC Motor, najväčšia čínska automobilka, napríklad plánuje postaviť svoju továreň v Európe, informuje BBC. Ak toto plány čínskych automobiliek uspejú, môže to mať negatívne dôsledky pre európske automobilky, zamestnanosť a ekonomiku krajín ako Slovensko, Česká republika a Nemecko.


Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *