Nový návrh Európskeho parlamentu a Rady, ktorý sa zameriava na automobilový priemysel, vyvoláva ostré reakcie medzi motoristami a odborníkmi. Podľa tohto návrhu, ak by bolo nemožné opraviť motor alebo prevodovku auta, vozidlo by sa muselo zlikvidovať.
Jednoduché pravidlo, komplikované dôsledky
TV Markíza spolu s odborníkmi analyzovala návrh, ktorý jasne stanovuje, že auto s nepojazdným kľúčovým komponentom bude považované za odpad. V súčasnosti je bežné kupovať náhradné diely, ktoré sú lacnejšie než celé vozidlo. Tento postup by však nový návrh mohol zakázať.
Prekvapivé odhalenia pre odborníkov
Niektoré aspekty návrhu šokovali aj odborníkov. Zvlášť požiadavka, že vozidlo s vymeneným motorom či prevodovkou by malo byť zaradené do kategórie s ukončenou životnosťou. Juraj Smrečan, prezident Ústredného automotoklubu SR, pre televíziu vyjadril názor, že návrh je nezmyselný a likvidácia celého auta pre jeden chýbajúci komponent je neprimeraná.
Bezpečnosť a ekológia ako hlavné ciele
Predkladatelia návrhu argumentujú, že chcú zvýšiť bezpečnosť na cestách a zabrániť exportu nespoľahlivých, ojazdených vozidiel do tretích krajín. Dôsledkom by mala byť znížená produkcia CO2 emisií, odhadom až o 12 miliónov ton do roku 2035.
Odvrátená strana mince
Návrh však prináša aj negatívne dôsledky, ako napríklad finančné zaťaženie majiteľov áut a potenciálnu likvidáciu niektorých autoservisov v dôsledku straty zákaziek.
Čakanie na legislatívny proces
Zatiaľ nie je známe, kedy padne definitívne rozhodnutie o tomto návrhu. Musí prejsť celým legislatívnym procesom. Kým sa návrh nestane realitou, ostáva mnoho otázok nezodpovedaných, najmä či šrotovanie starých áut je správnym krokom v boji proti klimatickej kríze a za zvýšenie bezpečnosti na cestách.
Napĺňa sa hrniec nespokojnoti s rozhodnutiami EU proti luďom a stále viac vzniká dovod našho vystúpenie z EU.
Jasne progresivnoliberálna TV Narkoza vie všetko a ich tupý prívrženci a propagátori chorej tupej Európskej unie a ekoteroristo nič iné ani nevie.
Daj sa liečiť. Treba ísť do Ruska. Tam Ti naordonuju takú terapiu, že len potom budeš Blahovi a podobným škrabkať chrbát…Nebyť tej strašnej EU, polovica SK by vyzerala stále ako pred 89tym…či už sú to budovy škôl škôlok, obecných úradov a podobne…je dosť možné, že aj autobus ktorým sa vozík do práce bol dotovaný z EU peňazí…toto si treba uvedomiť…netvrdím, že všetko, čo tam vymyslia je super a vždy a každému vyhovuje, mne sa tiež nepozdáva kopec vecí čo prichádzajú z E parlamentu, alebo od komisie. Lepšia alternatíva však pre nás ako Slovensko a Slovákov NIE JE. Jedine, ze by ste chceli, aby tu bol režim jak v Rusku, alebo Číne…potom ale zabudnite na také vymoženosti že si budete vypisovať po internete barjaké bludy, čo vás napadnú alebo si chodiť na všelijaké zhromaždenia…teda bez toho, aby to malo patričné následky…
Prečo by mal ísť do Ruska ja si nepamätám za posledných päť rokov jeden jediný návrh eú ktorý by viac pomáhal ako škodil. A že pravda začína tam kde končí signál tv narkóza to je pravda a holý fakt.
S akou sprostosťou ešte neprídete? Keď sa pokazí motor v záruke tak zahodite celé auto a ako ma skontrolujú ze sa mi vôbec dačo pokazilo nech idú do P
S akou sprostosťou ešte neprídete? Keď sa pokazí motor v záruke tak zahodite celé auto a ako ma skontrolujú ze sa mi vôbec dačo pokazilo nech idú do P
Super… Tak aj elektromobily budu zosrotovane ak im dosluzi po par rokoch bateria, lebo sa nebude mohla dat opravit, ale len vymenit ako motor v aute. Mal by platit rovnaky meter na kazde auto!!!!!
V tomto prípade, by rovnaká metrika, mala platiť aj pre elektromobily, hybridy a najmä na komponenty, ako sú napríklad batérie, alebo výkonová elektronika.
..
Pretože ak táto metrika platí pre autá zo spaľovacími motormi, musí logicky platiť re všetky autá bez výnimky.
Vrátane poľnohospodárskej techniky, stavebných strojov, nákladných vozidiel,ale aj..
Lietadiel a lodí?
.
Napríklad z RF, môžu prichádzať na trh olietane lietadlá, ktoré nemajú zabezpečený servis a na základe embarga nemôžu sa už používať.
Napríklad pre prekročenie letových hodín a presvihnutych servisných intervalov.
Zverejnite mená ľudí ktorí toto navrhli.