Môžeme závidieť! Matovič míňa skoro tisícku denne na túto činnosť

igor matovic

OĽaNO výrazne dominuje v rebríčku výdavkov za reklamu na Facebooku, podľa nedávneho mapovania, ktoré vykonala slovenská pobočka Transparency International. Strana si za posledných 30 dní investovala 23 500 eur, čo je najviac zo všetkých politických strán. V prvom májovom týždni to bolo až 5 600 eur, čo v praxi znamená denne takmer tisíc sponzorovaných statusov.

V porovnaní s OĽaNO sa ostatné politické strany nedokážu priblížiť. Demokrati Eduarda Hegera, ktorí nemajú k dispozícii žiadny finančný príspevok za uplynulé voľby, investovali do Facebooku za posledný mesiac necelých 1 200 eur. Minulý týždeň však výrazne pridali a zaplatili si reklamu za 1 500 eur.

KDH, prostredníctvom oficiálneho profilu a profilu jej predsedu Milana Majerského, za posledných 30 dní investovalo do reklamy na Facebooku viac ako 13 000 eur a za posledný týždeň až 4 000 eur. Za celý rok podľa odhadov Meta na reklamu míňal najviac Smer, ktorý za sponzorované príspevky zaplatil celkovo okolo 77 000 eur. Hneď po ňom nasleduje Progresívne Slovensko s celkovými výdavkami vo výške 53 000 eur.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Nápoj, ktorý hydratuje lepšie ako voda. Vedeli ste to?

Napriek tomu, že OĽaNO momentálne dominuje v rebríčku výdavkov, na jej transparentnom účte sa nevidí žiadna suma, pretože premiér Igor Matovič ho zatiaľ nevyužil. Organizácia Transparency International vyzýva politické strany, aby zverejňovali svoje výdavky na reklamu a vytvorili transparentné podmienky pre financovanie politických kampaní. Transparentnosť by mala byť prioritou, aby verejnosť mohla vidieť, koľko peňazí strany míňajú a na aké účely.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Nechávate v dreze špinavý riad? Toto vám to robí v dome

Najväčšími výdavcami na Facebooku sú v súčasnosti politické strany, ktoré sa pripravujú na nadchádzajúce parlamentné voľby. Kampane sa prevažne sústreďujú na online platformy, keďže sú dnes najdostupnejšie a najúčinnejšie nástroje na oslovovanie voličov.

Transparency International tiež zdôrazňuje, že výdavky na reklamu by nemali byť jediným kritériom, podľa ktorého sa hodnotia politické strany. Dôležitým faktorom je aj kvalita a obsah reklamných príspevkov, ktoré by mali byť pravdivé a neklamať voličov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *