Niektorí z nás využívajú platobné karty takmer denne, avšak bez hotovosti sa niekedy nezaobídeme. Práve takýto moment zažil aj pán Ľubomír Hrinko zo Strážskeho, ktorý si chcel z bankomatu Prima banky vybrať hotovosť.
Bankomat sa však začal správať neobvykle a nakoniec mu peniaze nevydal. Čo bolo ešte prekvapujúcejšie, 100 eur mu bolo z účtu napriek všetkému stiahnutých. Celý reportáž priniesla STVR
Zmarený výber a prvá reklamácia
Po neúspešnom pokuse o výber hotovosti sa pán Ľubomír vrátil domov s prázdnymi rukami, no neskôr zistil, že peniaze z jeho účtu zmizli. Po telefonáte s infolinkou banky dostal odporúčanie počkať na vrátenie peňazí, ale keď sa nič nedialo, zamieril do najbližšej pobočky banky v Michalovciach. Tam podal reklamáciu, ktorú však banka zamietla s tvrdením, že peniaze boli vydané v poriadku a že nezaznamenali žiadnu chybu.
Banka mu ako dôkaz predložila výpis zo žurnálovej pásky bankomatu, na ktorej sa podľa nich transakcia uskutočnila úspešne. Z pásky bolo však zrejmé, že od začiatku transakcie po údajné odobranie bankoviek uplynulo 15 minút, čo pán Ľubomír spochybnil – pri bankomate čakal len niekoľko minút.
Druhá reklamácia a žiadosť o kamerový záznam
Ľubomír podal druhú reklamáciu, v ktorej upozornil na nezrovnalosti s časom na výpise a požiadal o poskytnutie kamerového záznamu. Dúfal, že ten by objasnil, čo sa skutočne stalo. Banka však kamerový záznam odmietla poskytnúť a opäť reklamáciu zamietla.
Podľa nezávislej advokátky Kataríny Adamovskej by banka mala klientovi umožniť prístup ku kamerovým záznamom, ak tie môžu dokázať, že transakcia prebehla správne. Banka v stanovisku reagovala, že kamerové záznamy môže poskytnúť iba orgánom činným v trestnom konaní.
Polícii chýbal dôkazový materiál
Pán Ľubomír nakoniec prípad nahlásil na polícii, no vyšetrovanie uviazlo – banka poskytla iba fotografie nízkej kvality namiesto plnohodnotného kamerového záznamu. Prípad sa preto nepodarilo objasniť a polícia ho odložila.
Na prípad upozornil aj fakt, že krátko po incidente banka problémový bankomat vymenila. Prima banka tvrdí, že výmena bola súčasťou rozsiahlej modernizácie bankomatov.
Ľubomír teraz zvažuje, že sa so sťažnosťou obráti na Národnú banku Slovenska alebo zvolí alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov. Podľa právničky môže byť takýto postup rýchlejší a efektívnejší.
V skratke:
Pán Ľubomír si chcel vybrať hotovosť z bankomatu Prima banky, no peniaze mu nevydal, pričom banka tvrdí opak. Napriek reklamáciám banka žiadosť zamietla a neposkytla ani kamerový záznam. Prípad sa dostal na políciu, ktorá však nedokázala zistiť viac, keďže od banky dostala iba nekvalitné fotografie. Polícia prípad uložila a pán Ľubomír plánuje obrátiť sa na Národnú banku Slovenska alebo riešiť spor alternatívne.