obchody
Slovensko

Na Slovensku budú nové reťazce, budeme sa cítiť ako v Amerike

Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Na Slovenskom maloobchodnom trhu sa objavujú noví zahraniční hráči. Slovenskí spotrebitelia sa v blízkej budúcnosti môžu tešiť na nákupy v nových drogériách, stravovanie v populárnych fastfoode alebo na úspory pri nákupoch odevov v cenovo dostupných diskontoch. Píše o tom portál zoznam.sk

Slovensko, ako trh, pritahuje rôzne medzinárodné obchodné reťazce, najmä tie, ktoré sú známe svojimi nízkymi cenami. Po minuloročnom príchode Primarku a Actionu, ktorý otvoril pobočky po celom Slovensku, sa očakáva príchod ďalších. Hospodárske noviny spísali značky, ktoré avizovali alebo zvažujú svoj vstup na slovenský trh.

Poľský diskont Biedronka, patriaci pod portugalskú skupinu Jeronimo Martins, plánuje otvorenie prvých predajní na Slovensku do konca roku 2024. Sortiment „Lienky“ zahŕňa hlavne potraviny a drogériu, ako aj oblečenie, doplnky do domácnosti a elektrospotrebiče. Očakáva sa, že príchod tohto lacného reťazca vyostrení konkurenciu a prispieje k zníženiu cien potravín na Slovensku.

Portugalský gigant Jeronimo Martins ešte rozširuje svoju prítomnosť na Slovensku prostredníctvom siete drogérií Hebe, ktorá už pôsobí ako internetový obchod. V Poľsku a Česku má Hebe kamenné predajne, ktoré by mali byť čoskoro otvorené aj na Slovensku. Pandémia oddialila pôvodné plány na ich otvorenie. V sortimente Hebe nájdeme poľskú kozmetiku, tradičné značky a kórejské výrobky pre starostlivosť o telo a pleť.

Okrem Biedronky sa na Slovensku objaví aj nemecký diskont Woolworth, špecializujúci sa na oblečenie a rôzne doplnky, vrátane tých do domácnosti. Woolworth má v Nemecku už 600 predajní a plánuje expanziu v Európe s cieľom dosiahnuť celkovo 5-tisíc pobočiek. Zástupcovia Woolworthu potvrdili, že Slovensko má „vysoký potenciál a zohráva reálnu úlohu v plánovaní expanzie“.

Záujem o slovenský trh prejavuje aj americká sieť rýchleho občerstvenia Five Guys, ktorá sa odlišuje od tradičných fastfoodov vyššími cenami. Sieť má pobočky vo Viedni a plánuje expanziu do Prahy a potenciálne aj do Bratislavy. Ilustráciou vyšších cien je cenovka u našich rakúskych susedov, kde najlacnejší hamburger stojí 10,5 eura, hotdog 7,3 eura a hranolčeky začínajú na 5 eurách.

Americký fastfood Popeyes, špecializujúci sa na jedlá s kuracím mäsom, už otvoril svoju prvú pobočku v Česku, kde ľudia čakali v rade až 20 hodín. Sieť už pôsobí aj v Poľsku a zvažuje expanziu na Slovensko.


Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *