Slovenskí zákazníci, ktorí už niekoľko mesiacov s napätím očakávajú otvorenie prvých predajní poľskej diskontnej siete Biedronka, si budú musieť počkať o niečo dlhšie.
Plány, ktoré pôvodne počítali s otvorením do konca roka 2024, sa presúvajú na prvý štvrťrok 2025. Túto informáciu potvrdila spoločnosť Jerónimo Martins, prevádzkovateľ značky Biedronka, pre portál Aktuality.
Kde budú prvé predajne?
Biedronka, ktorá v Poľsku prevádzkuje viac ako 3 500 obchodov, plánuje vstup na slovenský trh s viacerými predajňami naraz. Medzi prvé lokality, kde sa obchody objavia, patria Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica, Zvolen a obec Miloslavov pri Bratislave. Novou lokalitou, ktorá sa objavila medzi plánovanými miestami, je Liptovský Mikuláš, kde spoločnosť už začala hľadať zamestnancov.
Prečo sa otvorenie posúva?
Plány Biedronky nepočítať s otvorením počas najlukratívnejšieho obdobia – Vianoc – súvisia s logistickými a administratívnymi výzvami. Ako uviedla spoločnosť, posun termínu je nevyhnutný na dokončenie potrebných formalít vrátane získania licencií a zabezpečenia kvalitnej prípravy na spustenie prevádzok. Nový termín otvorenia je preto stanovený na začiatok roka 2025.
Prípravy už prebiehajú
Napriek odkladu už Biedronka realizuje aktivity súvisiace s adaptáciou na slovenský trh. V poľských obchodoch sa začali objavovať produkty s popismi v slovenskom jazyku. Spoločnosť si tiež zaregistrovala viaceré značky určené pre slovenských zákazníkov, ako napríklad Krajina mäsa (mäsové výrobky), Sladká krajina (sladkosti), Mliečna dolina (mliečne výrobky) či Naše dobroty (lokálne produkty).
Čo môžeme očakávať?
Príchod Biedronky na Slovensko predstavuje jednu z najvýraznejších udalostí na maloobchodnom trhu. Očakáva sa, že táto sieť prinesie konkurenčný tlak na ceny, čím by mohla ovplyvniť správanie ostatných hráčov na trhu. Hoci presný počet predajní plánovaných na najbližší rok nie je známy, spoločnosť svoj vstup podporuje intenzívnou marketingovou kampaňou.
V skratke
- Biedronka odkladá otvorenie prvých slovenských predajní na prvý štvrťrok 2025.
- Plánované lokality zahŕňajú Levice, Nové Zámky, Senicu, Zvolen, Miloslavov a Liptovský Mikuláš.
- Dôvodom posunu sú administratívne a logistické nároky na spustenie prevádzok.
- Spoločnosť už adaptuje svoje produkty pre slovenský trh a registruje lokálne značky.
- Očakáva sa, že príchod Biedronky zvýši konkurenciu a zníži ceny na trhu.