Odpočúva nás cez telefón Facebook a Google? Ostanete pekne šokovaní

mobil

Mnohí z nás už zažili ten zvláštny pocit, keď po rozhovore s priateľmi či rodinou zrazu vidíme reklamu na produkt, o ktorom sme práve hovorili. Rozprávate sa o exotickej dovolenke, povedzme na Maldivách, a nasledujúci deň vás na sociálnych sieťach bombardujú ponuky na dovolenky alebo články na túto tému. Je táto zhoda náhod alebo sú naše rozhovory naozaj monitorované?

Podľa magazínu Daily Mail môže byť za touto zvláštnou situáciou niečo viac. Technologické giganty, ako sú Facebook či Google, sú údajne schopné odpočúvať našu komunikáciu prostredníctvom inteligentných zariadení. Tieto informácie údajne potvrdzuje uniknutý dokument spoločnosti Cox Media Group (CMG), ktorý sa venuje technológii známej ako „active-listening“ – aktívne počúvanie.

Nezabudnite pozrieť toto:  Ďalší most v Banskej Bystrici je v kritickom stave. Vedie cez hlavný ťah

Ako to funguje?

Dokument naznačuje, že technologické spoločnosti môžu využívať softvér s umelou inteligenciou, ktorý dokáže analyzovať naše slová v reálnom čase a vytvárať tak cielené reklamné kampane. Tieto údaje môžu byť následne spojené s naším online správaním, čo umožňuje inzerentom ešte presnejšie zacieľovať reklamy. Hoci takéto odpočúvanie môže pôsobiť znepokojujúco, neexistuje priamy dôkaz, že spoločnosti túto technológiu aktívne používajú.

Zákonné či neetické?

Uniknuté dokumenty naznačujú, že softvér Active Listening môže fungovať nepretržite alebo len počas určitých situácií, napríklad keď je mikrofón zariadenia aktívny. Podľa spoločnosti CMG je využívanie tejto technológie legálne, pretože používatelia pri inštalácii aplikácií často akceptujú podmienky používania, ktoré môžu zahŕňať povolenie na takéto aktivity.

Nezabudnite pozrieť toto:  Hubára napadol medveď. Mužovi zasiahol tepnu a nemal šancu prežiť

Nie je to však prvýkrát, čo CMG čelí obvineniam z neetických praktík. Už v roku 2023 bol tento softvér odhalený, čo vyvolalo množstvo otázok týkajúcich sa ochrany súkromia. Napriek tomu spoločnosť na otázky médií dlhodobo nereaguje.

Budúcnosť našich rozhovorov

Otázka, či nás technologické spoločnosti skutočne odpočúvajú, zostáva nezodpovedaná. Hoci technológie umožňujúce takúto prax existujú, neexistuje priame potvrdenie, že sú aktívne využívané. Pre používateľov to však znamená zvýšenú opatrnosť pri zdieľaní osobných informácií prostredníctvom smart zariadení. S narastajúcim významom digitálneho sveta by sme mali dôkladnejšie zvažovať, aké práva poskytujeme aplikáciám a službám, ktoré každodenne používame.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *