Finančný novinár Martin Lewis vyzýva majiteľov benzínových a naftových áut, aby skôr navštevovali čerpacie stanice. Podľa jeho poslucháčskej teórie to môže výrazne prispieť k úspore peňazí za tankovanie.
Ceny pohonných hmôt sa, žiaľ, nemaznajú. Hoci najväčší nárast oslavovali takmer pred rokom, súčasné mierne nižšie ceny vodičov vôbec nenapĺňajú optimizmom. Kvôli vysokým cenám pohonných hmôt sa mnohí majitelia áut vzdali každodenného jazdenia a prešli na iné dopravné prostriedky.
Ukazuje sa však, že existuje trik, vďaka ktorému môžeme na palive trochu ušetriť. Za zmienku stojí, že finančný novinár Martin Lewis tento spôsob tankovania odporúča majiteľom benzínových aj naftových vozidiel. Je metóda propagovaná týmto odborníkom skutočne účinná?
Ušetriť môžete zmenou svojich návykov
Finančný novinár Martin Lewis vo svojom podcaste odhalil teóriu, podľa ktorej by majitelia benzínových a naftových vozidiel mohli pri tankovaní ušetriť. Podľa jeho správ by sa to dalo dosiahnuť malou zmenou ich návykov.
Čo by sa malo urobiť? Počas vysielania svojho podcastu Martin prečítal list od poslucháčky Pauly, ktorá sa rozhodla podeliť o cenné rady týkajúce sa trikov pri tankovaní. Žena sa v liste priznala, že kedysi pracovala na čerpacej stanici. Podľa nej je dobré navštíviť toto miesto skoro ráno alebo neskoro večer. Najdôležitejšia je však nízka teplota! No ukázalo sa, že chladné počasie má veľmi silný vplyv na hustotu paliva.
Keď je chladno, palivo váži menej?
Poslucháčka Paula sa v liste podelila s niekoľkými cennými radami finančného experta. Podľa jej teórie je najlepšie natankovať do auta v skorých alebo neskorých hodinách, keď je vonku chladno. Paula sa priznala, že chladnejšie palivo má vyššiu hustotu.
Podľa jej názoru bude liter studeného benzínu alebo nafty vážiť viac ako liter teplého paliva. Keďže čerpacie stanice platia za objem, a nie za hmotnosť paliva, najrozumnejším riešením by podľa nej bolo riadiť sa jej radou.
Paula zastáva názor, že tankovaním väčšieho množstva benzínu, keď je studený, sa efektívne ušetria peniaze. Martin Lewis priznal, že aj on už raz počul o tejto metóde. Žiaľ, podľa rôznych výskumníkov a odborníkov je skutočnosť taká, že zmena teploty vzduchu počas dňa má len malý vplyv na množstvo získaného paliva. Teória, ktorá sa vychvaľuje, má preto s úsporou peňazí pomerne málo spoločného.