Pre zdravé telo je dôležitý pitný režim. Viete, koľko máte vypiť denne vody a akej?

voda 1

Na dostatočnú hydratáciu je potrebné prijať 2 až 2,5 litra tekutín v jedle a nápojoch. Každé telo je však iné. Množstvo sa zvyšuje pri vyšších teplotách alebo fyzickej námahe.

Ak ste dehydratovaní, môžete pociťovať bolesti hlavy, nedostatok energie, priberanie na váhe, nedostatočné čistenie tela od toxínov počas detoxikácie, oslabenie imunitnej reakcie, ľahké prechladnutie, návaly horúčavy, pocit letargie alebo mozgovú hmlu. Preto je podľa portálu draxe.com veľmi dôležité vedieť, ako zostať správne hydratovaný.

Ako zostať správne hydratovaný

Správna hydratácia je kľúčom k celkovému zdraviu. Dehydratácia môže mať vážny vplyv na fyzickú a duševnú pohodu. Vedci z Virginia Polytechnic Institute and State University skúmali vplyv rovnováhy vody a kognitívnych funkcií. Zistili, že mierna dehydratácia, ktorá predstavuje stratu 1 % až 2 % vody v tele, môže zhoršiť kognitívny výkon. Predtým sa tvrdilo, že k deficitom dochádza až vtedy, keď strata vody presiahne 2 %.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Urobte si drink z kyslej kapusty. Toto sa začne diať s vašim telom

Pite veľa čistej, neperlivej vody

Na dostatočnú hydratáciu je potrebné prijať 2 až 2,5 litra tekutín v nápojoch a jedle. Toto množstvo sa zvyšuje pri vyšších teplotách a fyzickej námahe. Okrem toho je každé telo iné. Záleží aj na tom, koľko tekutín z tela odchádza. Mali by ste vymočiť minimálne 500 ml/deň, čo má pomôcť detoxikácii organizmu, prirodzene predchádzať vzniku obličkových kameňov a udržiavať tráviaci systém v dobrej kondícii. Štúdia odporúča mužom vypiť 3000 ml vody denne a ženám 2200 ml, čo sa líši podľa telesnej hmotnosti a aktivity.

Jedzte viac ovocia a zeleniny

Na lepšiu hydratáciu zaraďte do svojho jedálnička viac ovocia a zeleniny. Štúdia uverejnená v časopise American Journal of Clinical Nutrition skúmala prínos ovocia a zeleniny pre hydratáciu u detí. Zo vzoriek moču 442 školákov vedci zistili, že pravidelný príjem ovocia a zeleniny relatívne zlepšuje stav hydratácie. Ovocie a zelenina obsahujú minerálne látky, ako sú horčík, vápnik, draslík a sodík. Vysokokvalitné elektrolyty udržujú lepšiu hydratáciu ako obyčajná voda, čo potvrdila štúdia z The University of Montana.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Chorváti zavádzajú prísne pravidlá na cestách. Ak idete autom, toto si prečítajte

Zahrňte toto ovocie a zeleninu:

  • Zeler
  • Karfiol
  • Špenát
  • Brokolica
  • Uhorka
  • Papriky
  • Mrkva
  • Reďkovky
  • Paradajky
  • Melón
  • Ananás
  • Kiwi
  • Citrusové plody
  • Bobuľové ovocie
  • Konzumujte morskú soľ

Konzumujte čisto prírodnú morskú soľ, keltskú alebo himalájsku. Dodáte tak telu sodík a draslík. Alkalizáciou tela pomáha morská soľ vďaka obsahu sodíka vyrovnávať hladinu vody a draslíka a podľa výskumov zlepšuje hydratáciu.

Nezanedbávajte pohyb a cvičenie

Ak chcete zostať hydratovaní a zvýšiť cirkuláciu krvi v tele, podporte to pohybom a cvičením, napríklad kardiovaskulárnym a silovým tréningom alebo chôdzou. Pohyb zvyšuje cirkuláciu a zlepší celkovú hladinu elektrolytov, čím sa do buniek dostane viac živín.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *