Prvá fabrika na Slovensku končí. Nezvládla automobilovú krízu

foto
Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Automobilový priemysel v Európe čelí vážnym problémom a jeho dôsledky už začínajú pociťovať aj slovenské firmy. Prvou spoločnosťou, ktorá v dôsledku krízy ukončuje svoju činnosť, je Calearo Slovakia – talianska firma vyrábajúca antény do automobilov.

Po viac než dvoch desaťročiach výroby v Šamoríne podáva návrh na konkurz. Tento prípad môže byť len začiatkom širšieho problému, ktorý by mohol zasiahnuť celý sektor. Upozornili na to Hospodárske noviny a Denník N.

Firma, ktorá dodávala prestížnym značkám, končí v konkurze

Spoločnosť Calearo Slovakia bola založená v roku 2003 ako dcérska firma talianskej Calearo Antenne. V najlepších časoch zamestnávala približne 200 pracovníkov a jej antény putovali do vozidiel značiek Fiat, Maserati, Audi či Ferrari. Pandémia však narušila stabilitu materskej firmy a jej finančné ťažkosti sa postupne preniesli aj na slovenskú pobočku.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Prečo by sme mali umývať banány? Skryté riziká, o ktorých mnohí nevedia

Za posledné štyri roky firma nahromadila stratu presahujúcu 3 milióny eur. Nezvládala splácať záväzky, pričom Sociálnej poisťovni dlhuje viac než 100-tisíc eur. Po neúspešnom pokuse o reštrukturalizáciu, ktorý v októbri minulého roka schválil súd, bolo nakoniec rozhodnuté o vyhlásení konkurzu. Veritelia sa tak budú môcť uspokojiť len prostredníctvom konkurzného konania.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Najlepšie metódy na odstránenie pňa stromu. Žiadne stroje a námaha

Hrozí dominový efekt? Automobilový sektor v ohrození

Krach Calearo Slovakia je prvým výrazným signálom zhoršujúcej sa situácie v automobilovom priemysle na Slovensku. Podľa odborníkov však nemusí byť posledným. Európska asociácia automobilových dodávateľov upozorňuje, že len v prvej polovici minulého roka prišlo v automobilovom sektore o prácu 32 000 ľudí. Od začiatku pandémie sa toto číslo vyšplhalo až na 86 000 stratených pracovných miest.

Príčinou tejto krízy je viacero faktorov – pokles dopytu, rastúce náklady na výrobu, oneskorené investície do inovácií a neistota spôsobená geopolitickou situáciou, najmä vojna na Ukrajine. Do toho vstupuje aj silnejúca konkurencia z Číny a zvyšujúce sa riziko zavedenia nových clá na európske automobily zo strany USA.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
O tejto hodine sa vyhnite konzumácii tohto ovocia. Neurobí vám dobre

Aj veľkí hráči v odvetví už pripravujú opatrenia na zvládnutie situácie. Spoločnosti Continental a Michelin už oznámili plány na znižovanie pracovných miest.

Podľa generálneho riaditeľa Európskej asociácie automobilových dodávateľov Benjamina Kriegera čelí automobilový priemysel v Európe zásadným výzvam:

„Automobilový priemysel, ktorý je základným kameňom európskeho hospodárstva, stojí pred obratom. Bez rozhodných opatrení Európa riskuje stratu svojho vedúceho postavenia v automobilovom sektore.“


Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *