Ruský obchodný reťazec Mere, známy predajom potravín a tovaru za mimoriadne nízke ceny, opäť zvažuje otvorenie svojich predajní na Slovensku.
Podľa informácií portálu Aktuality.sk by sa nové predajne mohli objaviť v západnej časti krajiny, predovšetkým v okolí Bratislavy.
Mere chce expandovať na Slovensko
Mere, ktorý už pôsobí v susednom Česku, kde plánuje otvoriť svoju piatu predajňu, mal záujem o slovenský trh už v minulosti. Aj napriek medzinárodným sankciám voči Rusku a logistickým výzvam však doteraz na Slovensku svoje predajne neotvoril. Teraz sa zdá, že reťazec je pripravený pokračovať vo svojich plánoch a priniesť na slovenský trh lacné potraviny a základné produkty.
Diskontný koncept, ktorý láka cenou
Unikátnosť reťazca Mere spočíva v jeho jednoduchom, až spartánskom prístupe k maloobchodu. Predajne sú koncipované ako veľké sklady, kde je tovar vystavený na paletách. Tento minimalizmus v interiéri umožňuje spoločnosti znížiť náklady na prevádzku a premietnuť tieto úspory do cien pre zákazníkov.
Na rozdiel od bežných supermarketov Mere neponúka zľavy, akcie ani vernostné programy. Ceny sú podľa spoločnosti stabilne nízke počas celého roka. Výhodou pre zákazníkov je aj to, že môžu nakupovať vo veľkom množstve bez obmedzení – dokonca aj celé palety tovaru.
Mere v regióne strednej Európy
V susednom Česku sa Mere už etabloval ako cenovo výhodná alternatíva pre ľudí, ktorí uprednostňujú šetrenie. Otvorenie ďalšej predajne naznačuje, že o tento typ diskontného predaja je záujem. Podobný potenciál má aj Slovensko, kde rastúce ceny potravín zvyšujú dopyt po cenovo dostupnejších možnostiach.
Výzvy a otázniky
Hoci nízke ceny a jednoduchý koncept môžu byť pre slovenských zákazníkov atraktívne, zostáva otázkou, či sa reťazcu podarí prekonať prekážky spojené so vstupom na nový trh. Dôležitú úlohu môžu zohrať aj geopolitické faktory, ktoré v minulosti už raz spomalili expanziu Mere na Slovensko.
V skratke
- Ruský reťazec Mere plánuje otvoriť predajne na západnom Slovensku, najmä v okolí Bratislavy.
- Obchod ponúka stabilne nízke ceny bez akcií a zliav, pričom zákazníci môžu nakupovať vo veľkom.
- Interiéry predajní pripomínajú skôr sklady, čím reťazec minimalizuje náklady.
- Slovenský trh by mohol byť pre tento koncept atraktívny, no jeho realizácia závisí od viacerých faktorov vrátane geopolitických.