Takto by ste sa mali stravovať v zime, aby ste mali lepšiu imunitu. Určite nejedzte toto

choroba

Správna výživa vám v zime pomôže posilniť imunitný systém, a tým znížiť náchylnosť na choroby. Aby ste to dosiahli, musíte vedieť, ktoré potraviny by ste mali vylúčiť zo svojho jedálneho lístka.

Jeseň a zima sú pre organizmus náročným obdobím. V tomto období mnohí ľudia bojujú s rôznymi ochoreniami, ako sú nádcha, kašeľ, bolesti chrbta, nechutenstvo a v extrémnych prípadoch dokonca zimnica a horúčka. Tieto príznaky sú všetkým dobre známe, ale stojí za to vedieť, že strava môže mať veľký vplyv na ich výskyt. Tak ako existujú potraviny, ktoré podporujú imunitu a pomáhajú vám prekonať tieto ťažké obdobia, existujú aj potraviny, ktoré môžu zvýšiť riziko ochorenia.

Ako strava ovplyvňuje imunitu?

Lekári často zdôrazňujú, že správna strava je kľúčom k udržaniu zdravia, najmä v čase, keď veľa ľudí ochorie. Vyvážené jedlá bohaté na selén, zinok, vitamín C, omega-3 mastné kyseliny a betakarotén vám môžu pomôcť vyhnúť sa tomu, aby ste sa zaradili medzi ľudí bojujúcich s prechladnutím.

Akým potravinám by ste sa mali vyhýbať, aby ste si udržali imunitu?

Už viete, ktoré zložky sú kľúčové pre posilnenie vašej imunity. Viete však, čomu sa vyhnúť, aby ste si ju neoslabili? Existuje niekoľko skupín potravín, ktorým by ste sa mali v zime vyhýbať ako čert krížu. Inak sa infekcie budú každú chvíľu opakovať.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Tieto potraviny do chladničky nedávajte! Stratia chuť a živiny

Sladkosti, ako sú tyčinky, cukríky, čokolády, ako aj sladené perlivé nápoje, môžu nielen zvýšiť riziko ochorenia na závažné chronické ochorenia, ale majú aj negatívny vplyv na imunitný systém. Vysoké množstvo cukru v strave môže narušiť rovnováhu črevných baktérií, čo následne môže oslabiť imunitný systém a zvýšiť náchylnosť na infekcie.

Výrobky bohaté na omega-6 tuky (najmä sójový, slnečnicový, kukuričný olej a olej z hroznových jadierok) môžu tiež negatívne ovplyvniť vašu imunitu. Hoci tuky omega-3 (ktoré sa okrem iného nachádzajú v repkovom oleji alebo vlašských orechoch) sú nevyhnutné pre správne fungovanie imunitného systému, tuky omega-6 môžu ich priaznivé účinky dokonca potláčať. Je veľmi dôležité udržiavať rovnováhu medzi týmito dvoma typmi tukov.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Sprchovanie každý deň? Je to dobré či na škodu?

Spracované mäso, ako napríklad obľúbené jedlá rýchleho občerstvenia, nie je nikdy najlepšou voľbou, ale v zime je to určite jedna z položiek, ktoré sú obzvlášť škodlivé pre zdravie. Takéto potraviny môžu nielen zaťažovať žalúdok, zvyšovať riziko rakoviny, ale aj oslabovať imunitný systém kvôli vysokému obsahu nasýtených mastných kyselín. Ich konzumácia môže viesť aj k zápalom a bakteriálnej nerovnováhe v črevách.

Slané pochutiny, ako sú čipsy, údeniny, mäsové konzervy a dokonca aj niektoré druhy chleba, často obsahujú viac soli, ako si myslíte. Jej nadbytok v strave môže potlačiť protizápalové reakcie a viesť k závažným autoimunitným ochoreniam. Preto sa oplatí venovať pozornosť nielen tomu, koľko soli pridávate do jedál, ktoré si pripravujete doma, ale predovšetkým tomu, koľko tejto zložky obsahujú výrobky, ktoré kupujete.

Na záver možno povedať, že správna strava je kľúčom k udržaniu zdravia, najmä počas jesene a zimy. Vyhýbanie sa nezdravým potravinám môže pomôcť posilniť imunitný systém a zvýšiť odolnosť voči chorobám. Majte to na pamäti, keď pôjdete nabudúce nakupovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *