V utorok 15. apríla zažila klientka Prima banky nepríjemný šok po výbere hotovosti z bankomatu. Po sérii transakcií vo výške 500, 500 a 200 eur zistila, že jej z účtu odišla dvojnásobná suma.
Namiesto plánovaných 1 200 eur jej bankový zostatok vykazoval stratu 2 400 eur, čím sa dostala do mínusu.
Nečakaná situácia vyvolala u klientky oprávnené obavy, preto okamžite kontaktovala zákaznícku linku banky. „Povedala mi, že sa im ozvalo viac ľudí a že o tom vedia, vraj na tom už pracujú. Uistila ma, že peniaze sa mi čoskoro vrátia,“ uviedla pre portál Topky.sk.
Podľa dostupných informácií nešlo o ojedinelý prípad – podobný problém údajne postihol viacerých klientov. Prima banka na situáciu zareagovala promptne a po preverení incidentu peniaze klientke vrátila v priebehu niekoľkých dní.
Aj keď banka chybu napravila, udalosť poukazuje na dôležitosť dôkladnej kontroly bankových výpisov a zostatkov – najmä po výbere z bankomatu.
Problém sa podľa všetkého netýkal chybného zadania PIN kódu alebo iného zlyhania zo strany klientky. Išlo o technický problém, ktorého rozsah banka nešpecifikovala.
Podobné incidenty sú síce zriedkavé, no ukazujú, že ani automatizované bankové systémy nie sú stopercentne bezchybné. Rýchla reakcia banky a komunikácia so zákazníkmi však pomohla situáciu upokojiť.