Ak máte po 50-tke, jedzte na kilá. Spomaľuje starnutie a chráni pred chorobami

por

Dospelé ženy často menia svoj jedálniček. Hľadajú predovšetkým produkty, ktoré im pomôžu udržať si dlhšie mladosť. V takýchto prípadoch sa oplatí staviť na zeleninu. Existujú niektoré druhy zeleniny, ktoré sú v tomto veku mimoriadne vhodné. Patrí medzi ne nenápadný a často podceňovaný pór.

Nemilosrdný proti chorobám

Pór patrí do rovnakej skupiny rastlín ako cibuľa a cesnak. Odlišuje ho to, že má vo svojom zložení kemferol, antioxidant, ktorý znižuje zápaly a dokonca dokáže ničiť rakovinové bunky. Pór má tiež silný antibakteriálny účinok. Preto znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení a rakoviny. Zložky v póre tiež znamenajú, že sezónne infekcie majú menšiu pravdepodobnosť vzniku a silnejšieho útoku.

Podporuje zrak

Čo je ešte dôležité pre zrelé ženy? Samozrejme, dobrý zrak a pór je bohatý na luteín a zeaxantín. Tie pomáhajú udržiavať dobré zdravie očí. Táto zelenina má tiež veľa vitamínov, napríklad A, E, C. Je obzvlášť bohatá na vitamín K, ktorý chráni kosti, kĺby a pokožku. Jeho účinky dopĺňa vápnik, ktorý je tiež nevyhnutný pre silné kosti. Za zmienku stojí aj horčík a kyselina listová, ktoré sú skvelé na podporu nervového systému. Pór má málo kalórií a je dobrým zdrojom vlákniny.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Pite tento nálev a detoxikujte si črevá a vyžeňte zápal z tela

Jemnejšia chuť

Samotné výhody? Pór má štipľavú chuť a niekedy sa po jeho konzumácii v surovom stave necítime dobre, podobne ako po cibuli. V tejto podobe je lepšie sa mu vyhnúť pri tráviacich problémoch alebo pálení záhy. Pór je však oveľa jemnejší, keď sa varí alebo dusí. Do šalátov sa ho oplatí spariť. Máme pre vás recept na vynikajúcu pórovú krémovú polievku.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Vôbec to nie je káva, ktorá vyplavuje horčík z tela. Na vine sú iné nápoje

Pórová krémová polievka

Ingrediencie:

  • 5 bielych/svetlozelených častí póru,
  • stredne veľká petržlenová vňať,
  • 1/4 malého zeleru,
  • 2 stredne veľké zemiaky,
  • 1,5 l vývaru,
  • muškátový oriešok a sladká paprika podľa chuti,
  • soľ a korenie podľa chuti,
  • olej na vyprážanie,
  • krutóny na podávanie,
  • prípadne smotana.

Postup prípravy:

  • Pór nakrájame na kolieska a smažíme na rozpálenom oleji 10-15 minút.
  • Prenesieme ich do hrnca, zalejeme horúcim vývarom a pridáme očistenú a na kocky nakrájanú zeleninu – petržlen, zeler, zemiaky.
  • Polievku varíme pol hodiny prikrytú na miernom ohni.
  • Keď je zelenina mäkká, všetko rozmixujte a podľa chuti okoreňte.
  • Ak chcete polievku zjemniť, pridajte smotanu a opäť rozmixujte.
  • Polievku podávajte s krutónmi.

One Reply to “Ak máte po 50-tke, jedzte na kilá. Spomaľuje starnutie a chráni pred chorobami”

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *