Automobilový gigant Volkswagen čelí vážnym problémom, ktoré by mohli viesť k jeho ústupu zo slávy na európskom trhu. Najnovšie informácie z vnútra spoločnosti naznačujú nadprodukciu automobilov, čo znamená, že vyrába viac vozidiel, ako je schopný predať. To predstavuje vážny problém, keďže automobilový priemysel čelí konkurencii zahraničných značiek, ktoré ponúkajú atraktívne elektrické vozidlá.
Elektrifikácia je v súčasnosti kľúčovým smerom, ktorým sa automobilový priemysel uberá. Predpisy Európskej únie, ktoré predpokladajú ukončenie výroby spaľovacích motorov do roku 2035, nútia výrobcov automobilov prispôsobovať nové technológie a snažiť sa vyrábať elektrické vozidlá. Preto Volkswagen prešiel na výrobu elektromobilov a uviedol na trh širokú škálu elektrických vozidiel, ako napríklad ID.3, ID.4, ID.5 a ID.Buzz, ktoré mali byť základom jeho budúcnosti.
Reakcia trhu na nové elektromobily však nebola taká priaznivá, ako sa očakávalo. Napriek počiatočnému záujmu zákazníkov, ktorý bol podporený dotáciami, predaj elektromobilov značky Volkswagen zaznamenal neočakávaný pokles. Niektoré modely sa stali takmer nesmrteľnými, čo spôsobilo vážne problémy celej skupine primárnych elektrických vozidiel ID, ktoré mali byť kameňom úrazu pre budúcnosť spoločnosti.
Konkurencia na trhu elektromobilov je však veľmi silná. Napríklad čínska automobilka MG4 preukázala svoju konkurencieschopnosť, keď jej nový elektromobil prekonal predajné čísla ID.3. Podobne elektromobil Model Y od americkej spoločnosti Tesla dosiahol úspech na európskom trhu s predajom viac ako 100 000 kusov.
Okrem toho zahraniční konkurenti znížili ceny svojich elektrických vozidiel, čím výrazne znevýhodnili automobily značky Volkswagen a znížili ich atraktivitu pre zákazníkov.
Je zrejmé, že európske automobilky vrátane Volkswagenu čelia väčšej konkurencii, než si mnohí uvedomovali. Napriek snahám Európskej únie o podporu elektromobility môžu európske značky stratiť konkurencieschopnosť v prospech nových hráčov na trhu. Tieto nové značky majú často výhodu v cenovej politike a rastúcom záujme spotrebiteľov o elektrické vozidlá.
V súčasnej situácii musí Volkswagen čeliť nadprodukcii, strate záujmu zákazníkov o niektoré elektromobily a silnej konkurencii na trhu s elektromobilmi. Aby si spoločnosť udržala svoje postavenie v odvetví, musí zvážiť inovácie a stratégie, ktoré ju udržia na vrchole automobilového trhu.