Jedávate tieto jedlá na večeru? Niet divu, že nemôžete spať a vstávate podráždení

spanok

To, čo zjete na posledné jedlo dňa, má veľký vplyv na to, ako budete spať. Už dlho je známe, že je lepšie sa večer neprejedať. Nie vždy však vieme, ktoré konkrétne potraviny môžu narušiť váš nočný odpočinok. Odporúčame, čomu sa vyhnúť.

Večera by mala byť objemovo najmenším jedlom dňa. Najlepšie je zjesť ju 2-3 hodiny pred spaním, aby sme počas noci nezaťažovali žalúdok. Výber produktov, ktoré sa majú konzumovať večer, má však aj iný aspekt. Niektoré z nich môžu narušiť spánok. Netreba ani spomínať alkohol, pretože je známe, že stimuluje nervový systém a silne narúša nočný odpočinok. Po ktorých ďalších produktoch a jedlách môže byť spánok nepokojný?

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Jedzte denne túto zeleninu. Vyčistí vám čreva a zlepší pokožku

Čo nejesť pred spaním

Paradajky a prípravky z nich vyrobené. Vo všeobecnosti sa na večeru odporúča zelenina, pretože je ľahko stráviteľná. Paradajky však môžu dráždiť žalúdočnú sliznicu a zvyšovať hladinu pH v tele. To môže viesť k poruchám trávenia a páleniu záhy. Tieto nepríjemné ťažkosti veľmi sťažujú spánok. Pozor si musíte dávať aj na šťavy, polievky alebo omáčky, ktorých hlavnou zložkou sú paradajky, pretože následky môžu byť rovnaké ako po konzumácii čerstvých paradajok.

Syry. Na vrchole zoznamu je žltý syr. Má veľa bielkovín a tryptofánu, ktoré uľahčujú zaspávanie. Je však dôležité si uvedomiť, že ide aj o tučný a kalorický výrobok. Rovnako ako plesňový syr. Veľké množstvo tuku narúša spánok. Preto je lepšie neplánovať večerné syrové hody a na večeru si vybrať chudší tvaroh.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Zmiešajte s vodou a uhorky zalejte. Ochránite ich pred horúčavami

Pikantné jedlá. Pikantné pochúťky, napríklad korenené paprikou, môžu zhoršiť nespavosť. Jedlá, ktoré pália v ústach, tiež dráždia tráviaci trakt a zaťažujú pečeň. Môžu tiež prispieť k prekysleniu organizmu. A potom už o pokojnom spánku nemôže byť ani reči.

Sladkosti. Po večeri je najlepšie vzdať sa dezertu, ako aj sladených nápojov. Cukor predstavuje kalórie a energiu, ktorú v noci nepotrebujeme. Väčšina sladkostí je tiež ťažko stráviteľná a mnohé obsahujú tuk vrátane transmastných kyselín. To telo zaťažuje a často prispieva k nespavosti.

Čierna čokoláda. Podobne ako káva obsahuje kofeín. Samozrejme, aj takáto čokoláda má mnoho zdravotných výhod, len je lepšie nejesť ju večer.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *