Mesiac nepite kávu a toto sa začne diať s vašim telom

chudnutie kava

Káva, rovnako ako čaj, kakao a kolové nápoje, obsahuje kofeín. Je to najpoužívanejší stimulant na svete. Viete, čo sa stane, keď zo stravy odstránite kofeín?

Kofeín a jeho pozitívne účinky

Medzi pozitívne účinky kofeínu patrí zníženie únavy alebo zlepšenie koncentrácie a pamäti. Zrýchľuje srdcovú frekvenciu, stimuluje dýchací a obehový systém a zvyšuje krvný tlak pre tých, ktorí bojujú s nízkym krvným tlakom. Napomáha chudnutiu a pomáha spaľovať kalórie. Kofeín sa tiež považuje za antiastmatikum.

Pozor na negatívne účinky kofeínu

Kofeín však spôsobuje aj prekyslenie organizmu, bolesti žalúdka a pálenie záhy. Káva pôsobí aj ako diuretikum, preto ku káve vypite navyše pohár vody. Na kofeín sa dá tiež ľahko stať závislým. Abstinenčné príznaky sa môžu objaviť, keď sa množstvo kofeínu zníži alebo keď sa úplne vylúči.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Takto rýchlo zistíte, či je vajce pokazené. Stačí vám voda

Príznaky po vysadení kofeínu

Abstinenčné príznaky sú mierne a ustúpia do niekoľkých dní. Môže sa objaviť podráždenosť, únava a náladovosť. Za bezpečnú dávku sa považuje 300 mg kofeínu, t. j. 3 šálky kávy denne. Ak máte radi kávu, namiesto instantnej kávy si dajte espresso. Kávové zrná by mali byť dobre skladované, svetlé, nepražené a čerstvo zomleté.

Pozor na kávu s mliekom a cukrom

Káva a čierny čaj sa často sladia a pijú so smotanou alebo mliekom. Jedna káva má potom 200 a viac kalórií. Kolové nápoje a limonády sú plné cukru. Po vyradení kávy s cukrom a mliekom alebo šľahačkou často schudnete. Môže to však byť aj naopak. Kofeín potláča chuť do jedla a môže spôsobiť, že budete mať väčší hlad. Silná čierna káva vám pomôže spáliť viac kalórií a zrýchli váš metabolizmus. Telo sa však rýchlo prispôsobí a nemali by ste pribrať.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Takto vyčistíte spálenú rúru za pár minút bez drhnutia. Ľahšie to nemôže byť

Viac energie a spánku

Kofeín môže narušiť zaspávanie a kvalitu spánku až 6 hodín pred spaním. V noci nemôžete zaspať, ráno sa zobudíte unavení a opäť siahnete po káve. Ľudia, ktorí kofeín neužívajú, majú hlbší a kvalitnejší spánok. Po vysadení kofeínu môžete byť chvíľu viac unavení, ale vaše telo sa rýchlo prispôsobí a časom budete mať viac energie.

Nájdenie pokoja

Kofeín je stimulant centrálneho nervového systému, ktorý dočasne potláča únavu, prebúdza bdelosť, sťahuje cievy a zvyšuje krvný tlak. Ak kofeín vyradíte, budete menej úzkostní a vystresovaní a nájdete pokoj. Navyše uľavíte svojmu tráviacemu traktu a zmiernite dehydratáciu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *