Metabolizmus sa po 40-tke spomalí. Jedzte toto a naštartujete ho

jedenie

Hoci je to pre niektorých ťažké prijať, spomalenie metabolizmu po 40. roku života je prirodzený proces. To však neznamená, že sa mu nedá čeliť, čo na druhej strane nemusí nevyhnutne viesť k radikálnym zmenám každodenných návykov. Je však dôležité zostať ostražitý. Čo spomaľuje metabolizmus? Aj malé opomenutia alebo zdanlivo neškodné stravovacie prehrešky majú obrovský vplyv.

Prečo sa metabolizmus po 40. roku života spomaľuje?

Prečo je s pribúdajúcim vekom ťažšie schudnúť? Hoci je každé telo iné a vyžaduje si individuálny prístup, odhaduje sa, že v priemere každých 10 rokov dochádza k poklesu rýchlosti metabolizmu približne o 3 až 5 percent. Kvôli vyššiemu množstvu telesného tuku je pre ženy ťažšie udržať si zdravú hmotnosť.

Medzi faktory, ktoré uľahčujú priberanie po 40. narodeninách, patrí pokles hladiny estrogénu a hormónov štítnej žľazy zodpovedných za metabolizmus. Dochádza tiež k poklesu svalovej hmoty. Ak k tomu pridáte zlé stravovacie návyky (napr. strava bohatá na jednoduché cukry) a nedostatok fyzickej aktivity, máte najjednoduchší recept na vznik neželanej pneumatiky a bokov.

Čo spomaľuje metabolizmus? Pozornosť si vyžaduje tanier

Strava je dôležitá v každej fáze života. Zamerajte sa na ňu, najmä ak si nečakane všimnete, že po 40. roku života začínate priberať napriek tomu, že ste nezmenili svoj doterajší jedálniček. Vtedy sa vaše telo stáva ešte rozšafnejším a na prehrešky vo výžive reaguje nadmerným nárastom hmotnosti.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Pripravte si ovsenú kašu takto a stane sa z nej spalovač tukov

Je čas rozlúčiť sa s množstvom mastných jedál a vysoko spracovaných potravín. Predpripravené potraviny sú možno pohodlné, ale rozhodne neprospievajú metabolizmu. Obmedzte potraviny a jedlá s vysokým obsahom cukru, soli a nasýtených tukov.

Čo by ste mali jesť, aby ste schudli po štyridsiatke?

Odporúča sa nahradiť biele pečivo, ryžu a cestoviny celozrnnými alternatívami. V jedálnom lístku by mali prevládať jedlá s vysokým obsahom bielkovín vrátane chudého mäsa, rýb a strukovín. Namiesto toho, aby ste ako občerstvenie siahli po čipsoch, je vhodné staviť na ovocie, surovú zeleninu a orechy.

Vzhľadom na to, že u žien dochádza k poklesu hladiny estrogénu, mali by sa najmä dámy zamerať na zaradenie potravín bohatých na fytoestrogén do svojho jedálnička. Do jedál sa preto oplatí zaradiť sezam, slnečnicové semienka, sóju, šošovicu, špenát, rebarboru, granátové jablká, ľanové semienka, cibuľu a cesnak.

Koreniny, ktoré zrýchľujú metabolizmus

Môže sa zdať, že po štyridsiatke už na vašom tanieri nie je nič dobré. Neoplatí sa však prepadnúť zúfalstvu. Stále si môžeme zostaviť výživné a chutné jedlá. Veľkým spojencom metabolizmu sú koreniny, ktoré majú povesť prírodných spaľovačov tukov. Patria medzi ne:

  • zázvor,
  • chilli,
  • škorica,
  • bazalka,
  • oregano,
  • čierne korenie,
  • rasca.
  • Pravidelnosť bez prejedania
Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Svetové celebrity prezradili, ako začali jesť aby schudli do vysnívaných postáv

Veľkým nepriateľom efektívneho metabolizmu sú nadmerné intervaly medzi jedlami. Dlhodobé hladovanie neprichádza do úvahy – jojo efekt sa objaví nečakane rýchlo. Prestávky medzi jedlami by nemali byť dlhšie ako 4 hodiny. Je lepšie jesť malé porcie, ale častejšie.

Rozhodujúcim sa stáva aj čas raňajok. Prvé jedlo dňa by sa malo prijať najneskôr hodinu po vstávaní z postele. Dobrým zvykom na zrýchlenie metabolizmu je vypiť pohár vody s citrónom hneď po prebudení. Na zvýšenie účinnosti neuškodí štipka zázvoru.

Sedavý spôsob života spomaľuje metabolizmus. Dodržiavajte pravidlo 3-45

Trávite svoj voľný čas najradšej na pohovke? Potom by vás nárast hmotnosti a čoraz tesnejšie oblečenie nemali prekvapiť. Rýchlosť vášho metabolizmu určuje mnoho faktorov, z ktorých nie všetky môžete ovplyvniť. Napriek tomu je účinným spôsobom, ako naštartovať metabolizmus v strednom veku, pravidelná fyzická aktivita.

Nemusíte sa hneď venovať súťažnému športu. Neodporúča sa to preháňať, najmä ak ste doteraz neboli veľmi aktívni. Používajte pravidlo 3-45, ktoré spočíva v cvičení trikrát týždenne po dobu aspoň 45 minút. Druh aktivity si vyberte podľa vlastných schopností a preferencií. Chôdza, bicyklovanie, gymnastika, plávanie alebo nordic walking sú dobré možnosti, ako začať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *