Niekoľko klientov banky ČSOB ostalo nepríjemne prekvapených, keď im z účtov zmizli stovky až tisícky eur kvôli nákupom v reťazci Lidl.
Ako sa zistilo, išlo o staré platby za nákupy, ktoré boli pôvodne vykonané pred niekoľkými mesiacmi až rokom. Incident spôsobil medzi klientmi veľké obavy, najmä keď niektorým z nich po stiahnutí peňazí ostal na účte záporný zostatok. Informoval o tom portál SME
Banka sa k situácii vyjadrila prostredníctvom svojho webu, kde ubezpečila klientov, že nejde o duplicitné ani podvodné transakcie, ale o oneskorené zúčtovanie platieb, ktoré boli už dávno realizované. Podľa banky problém nepochádza z ich strany, ale bol spôsobený treťou stranou, pričom klienti nemusia vykonávať žiadne kroky na nápravu.
Lidl tvrdí, že problém je na strane banky
Na incident zareagoval aj reťazec Lidl, ktorý situáciu objasnil prostredníctvom svojich sociálnych sietí. Podľa vyjadrenia spoločnosti Lidl je problém na strane banky, ktorá oneskorene zúčtovala staré platby. Reťazec tvrdí, že všetky transakcie prebehli riadne a v čase nákupu boli finančné prostriedky preplatené. Lidl preto odmieta akúkoľvek zodpovednosť a dodáva, že situáciu nedokáže vyriešiť.
Komplikácie pri zúčtovaní môžu postihnúť viac bánk aj reťazcov
Podľa odborníkov môže byť za oneskorené zúčtovanie platieb zodpovedná tzv. clearingová spoločnosť, ktorá zodpovedá za prenos finančných tokov medzi bankami a za samotný proces vyrovnania platieb. Tento problém teda nemusí byť obmedzený len na klientov ČSOB a Lidl, ale môže zasiahnuť aj zákazníkov iných bánk a obchodných reťazcov. Zatiaľ nie je známe, koľkých klientov sa incident dotkol.
V skratke
Klienti ČSOB zažili nemilé prekvapenie, keď im z účtov zmizli vyššie sumy za staršie nákupy v Lidli. Situácia vznikla kvôli oneskorenému zúčtovaniu platieb, za ktoré banka a reťazec vinia tretiu stranu. Podobné problémy môžu postihnúť aj iných zákazníkov a obchodné reťazce.