Stačí urobiť denne toľkoto krokov a výrazne si predĺžite život a zlepšíte zdravie

chodza

Čísla sú v tomto cvičení základnou premennou. Množstvo minút fyzickej aktivity, ktoré si každý deň doprajete, môže zohrávať významnú úlohu pre vaše zdravie. Nedávna štúdia však rozbila doterajší predpoklad, že človek by mal každý deň prejsť aspoň 10 000 krokov. Podľa nich stačí podstatne menej.

Desaťtisíc krokov denne bolo dlho idealizovaným cieľom, ktorý si mnohí nastavili na svojich inteligentných hodinkách, aby boli dostatočne motivovaní na jeho každodenné dosiahnutie.

Koľko pohybu je potrebné na zabezpečenie zdravia?

Najnovšia štúdia vedcov z Massachusettskej univerzity sledovala skupinu viac ako 2 000 mužov a žien v strednom veku. Skupina s priemerným vekom nad 45 rokov nosila akcelerometre, ktoré sledovali ich denný počet krokov, ako aj intenzitu.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  O tomto čase je najzdravšie raňajkovať. Toto sa stane, ak to nedodržíte

Experiment sa začal ešte v roku 2005 a účastníci boli sledovaní v pravidelných intervaloch až do roku 2018. Všetkých 72 účastníkov z pôvodnej skupiny medzitým zomrelo. Hoci pozorovací charakter výskumu znamená, že nemožno vyvodiť presné závery o zlepšení zdravotného stavu chôdzou, je možné identifikovať súvislosti medzi úrovňou aktivity a zdravotnými výsledkami.

Stačí 7 000 krokov denne

Najdôležitejšie však je, že výskumníci zistili, že ľudia, ktorí denne urobia aspoň 7 000 krokov, majú o 50 až 70 % nižšie riziko predčasného úmrtia v porovnaní s tými, ktorí toľko nechodia. Intenzita krokov (meranie rýchlosti vykonaných krokov) nemala na úmrtnosť žiadny vplyv.

Podľa vedcov môže zvýšenie počtu denných krokov u najmenej aktívnych ľudí v populácii významne prispieť k ochrane pred predčasným úmrtím. Zdá sa však, že po dosiahnutí určitého počtu krokov sa prínosy už neprejavujú. Táto hranica je 7 000 krokov, nie 10 000 krokov, ako sa uvádzalo predtým.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Muž to pije pred každým jedlom. Prestalo ho nadúvať a schudol 6kg

Pochopiteľne, treba mať na pamäti, že ide o priemerný údaj a každý človek môže mať trochu iné potreby, či už smerom nahor alebo nadol. Ak sa však budete riadiť priemerom, príliš sa nepomýlite. „Kroky za deň sú jednoduchým a ľahko sledovateľným ukazovateľom.

Dosiahnutie určitého počtu krokov denne môže byť dobrým spôsobom, ako podporiť vlastné zdravie. 7 000 krokov denne môže byť skvelým cieľom pre mnohých jednotlivcov, ktorí v súčasnosti tento počet nedosahujú,“ hovorí kineziologička Amanda Paluchová, ktorá viedla výskum.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *