• 13 augusta, 2023
  • Zatiaľ bez komentára
  • 4minúty čítania

Zamestnanec supermarketu prezradil, aké psychologické triky sa používajú na zákazníkov

Zamestnanec supermarketu prezradil, aké psychologické triky sa používajú na zákazníkov

Zamestnanec obľúbených supermarketov prezradil, ako je rozmiestnený tovar. Existuje niekoľko pravidiel a každé z nich je psychologickým trikom, ktorý má zákazníkov povzbudiť, aby minuli viac peňazí.

Zamestnanec supermarketu sa rozhodol podeliť o triky, ktoré na nás obchody používajú

Veľké reťazce supermarketov ich navrhujú tak, aby v nich zákazníci strávili viac času a minuli viac peňazí. Zamestnanci, ktorí ukladajú tovar do regálov, dostávajú presné pokyny, kde má tovar byť. Každý detail je tu veľmi dôležitý. Umiestnenie ceny, farba etikety a výška regálu.

Bývalá zamestnankyňa obľúbeného obchodu s potravinami v Poľsku sa rozhodla podeliť o svoje poznatky. Doba je teraz ťažká a každý cent sa počíta.

Pani Kasia pracovala v obchode päť rokov. Svoju prácu začala zoraďovaním tovaru a už vtedy ju prekvapili pokyny, ktoré dostala od svojho nadriadeného.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Robte túto vec opakovane doma a ušetríte na elektrinu a za kúrenie. Poliaci to už robia

„Každý regál v obchode je naplánovaný zhora. Nemôžete si ho uložiť podľa vlastného vkusu. Najdrahšie výrobky sú vždy vo výške očí. Keď idú ľudia nakupovať unavení po práci, nemajú silu zohnúť sa k najnižším policiam. Majitelia supermarketov to vedia, preto sú drahé a značkové výrobky umiestnené v strede regálu.“

Ukazuje sa, že nezáleží len na výške v regáli. Ďalším trikom, ktorý si pani Kasia všimla, boli cenovky. Jej úlohou počas práce v obchode bolo rozmiestňovať cenovky. Rýchlo si uvedomila, že nie každá farebná etiketa je reklamná. Grafici pracujúci pre obchody vytvárajú etikety, ktoré majú na prvý pohľad vyzerať ako propagačné. Až v malom písme sú napísané podmienky nižšej ceny. Stalo sa aj to, že akciová cena sa nijako nelíši od štandardnej ceny.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Olej nikdy nedávajte na tieto dve miesta v kuchyni. Slováci to ale robia

Zákazníci si nepamätajú ceny výrobkov, a tak obchody zámerne zvyšujú cenu, aby mohli účtovať zľavu. To sa rozhodne považuje za psychologický trik!

Uvádzanie nového tovaru tiež nie je náhodné

Mnohí zákazníci stále nemajú ani potuchy o pravidle „nové späť a staré dopredu“. Všetky výrobky, ktoré práve opustili sklad, končia na konci regálu. Výrobky s kratšou dobou trvanlivosti sa dostávajú dopredu. Počas svojej práce už viackrát videla, ako niekto strčil ruku čo najhlbšie, aby vytiahol najčerstvejší výrobok. Tí, ktorí sa ponáhľajú, kupujú výrobky s kratšou dobou trvanlivosti. Takíto ľudia budú musieť chodiť do obchodu častejšie, takže budú nakupovať viac.

Podobné články

Zanechaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *