Zamestnanec supermarketu prezradil, aké psychologické triky sa používajú na zákazníkov

pexels craig adderley 1727684

Zamestnanec obľúbených supermarketov prezradil, ako je rozmiestnený tovar. Existuje niekoľko pravidiel a každé z nich je psychologickým trikom, ktorý má zákazníkov povzbudiť, aby minuli viac peňazí.

Zamestnanec supermarketu sa rozhodol podeliť o triky, ktoré na nás obchody používajú

Veľké reťazce supermarketov ich navrhujú tak, aby v nich zákazníci strávili viac času a minuli viac peňazí. Zamestnanci, ktorí ukladajú tovar do regálov, dostávajú presné pokyny, kde má tovar byť. Každý detail je tu veľmi dôležitý. Umiestnenie ceny, farba etikety a výška regálu.

Bývalá zamestnankyňa obľúbeného obchodu s potravinami v Poľsku sa rozhodla podeliť o svoje poznatky. Doba je teraz ťažká a každý cent sa počíta.

Pani Kasia pracovala v obchode päť rokov. Svoju prácu začala zoraďovaním tovaru a už vtedy ju prekvapili pokyny, ktoré dostala od svojho nadriadeného.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Bez mince či žetónu otvoríte za sekundu nákupný vozík týmto trikom

„Každý regál v obchode je naplánovaný zhora. Nemôžete si ho uložiť podľa vlastného vkusu. Najdrahšie výrobky sú vždy vo výške očí. Keď idú ľudia nakupovať unavení po práci, nemajú silu zohnúť sa k najnižším policiam. Majitelia supermarketov to vedia, preto sú drahé a značkové výrobky umiestnené v strede regálu.“

Ukazuje sa, že nezáleží len na výške v regáli. Ďalším trikom, ktorý si pani Kasia všimla, boli cenovky. Jej úlohou počas práce v obchode bolo rozmiestňovať cenovky. Rýchlo si uvedomila, že nie každá farebná etiketa je reklamná. Grafici pracujúci pre obchody vytvárajú etikety, ktoré majú na prvý pohľad vyzerať ako propagačné. Až v malom písme sú napísané podmienky nižšej ceny. Stalo sa aj to, že akciová cena sa nijako nelíši od štandardnej ceny.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Prísada, ktorú keď dáte do palaciniek, budete sa zalizovať za ušami

Zákazníci si nepamätajú ceny výrobkov, a tak obchody zámerne zvyšujú cenu, aby mohli účtovať zľavu. To sa rozhodne považuje za psychologický trik!

Uvádzanie nového tovaru tiež nie je náhodné

Mnohí zákazníci stále nemajú ani potuchy o pravidle „nové späť a staré dopredu“. Všetky výrobky, ktoré práve opustili sklad, končia na konci regálu. Výrobky s kratšou dobou trvanlivosti sa dostávajú dopredu. Počas svojej práce už viackrát videla, ako niekto strčil ruku čo najhlbšie, aby vytiahol najčerstvejší výrobok. Tí, ktorí sa ponáhľajú, kupujú výrobky s kratšou dobou trvanlivosti. Takíto ľudia budú musieť chodiť do obchodu častejšie, takže budú nakupovať viac.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *