15 minút robte toto pred spaním a vždy zaspíte rýchlo a sladko

ako zaspat

Ak máte problémy so spánkom, pravidlo štvrťhodiny môže zmeniť vaše noci! Už žiadne otravovanie a pocit zbytočného ležania v posteli. Čím viac chceme zaspať, tým ťažšie to ide a čas neúprosne plynie. Našťastie sa svet o tejto spánkovej móde poučil.

Telo, ktoré nemá dostatok odpočinku, sa čoskoro začne búriť. Pitie kávy a energetických nápojov je dočasným riešením problému. Horšie je, ak chceme zaspať, ale naša myseľ nám to z nejakého dôvodu nechce dovoliť. Vyskúšajte štvrťhodinovú metódu.

Pravidlo štvrťhodiny. Ako funguje v praxi?

Pozeráte do stropu a máte pocit, že sa čas zastavil? Cítite sa unavení, ale zdá sa, že nemôžete zaspať? Ak áno, je čas vstať z postele! Znie to zbytočne, veď si predsa ľahnete, aby ste zaspali. Je však možné, že vaše telo potrebuje zmenu, aby mohlo primerane reagovať.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Slováci možno o pár dní nekúpia chlieb ani iné pečivo. Toto je dôvod

Celý trik spočíva v tom, že opustíte spálňu a na približne 15 minút sa niečím zamestnáte. Nepozerajte sa na hodiny, nepoužívajte telefón, pretože si tak poskytnete nové podnety a modré svetlo. Venujte sa niečomu relaxačnému. Malo by to byť asi štvrťhodinu, dôležité je, aby to bol čas pre vás.

Urobte si šálku čaju, vyjdite na balkón alebo si vezmite knihu a čítajte pri slabom svetle. Keď sa budete cítiť unavení, choďte do postele. Možno sa práve chystáte odplávať do krajiny Morfea.

Udrží vás to v bdelom stave

Ľudia si neuvedomujú, ako to, čo sa deje okolo nich, ovplyvňuje ich spánok. Hodinu pred spaním sledujete videá alebo dokončujete epizódu televízneho seriálu? Poskytujete si poriadnu dávku podnetov a modrého svetla, ktoré brzdí vylučovanie melatonínu v tele.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Arktický vzduch ide na Slovensko! Takto padnú teploty cez víkend

Máte vedľa postele balíček čokolády? Konzumácia sladkostí pred spaním spôsobuje uvoľňovanie inzulínu, vďaka čomu sa cítite oveľa viac stimulovaní. Zvuky, zlý matrac, tlačiace oblečenie – to všetko tiež ovplyvňuje kvalitu vášho spánku.

Namiesto toho, aby ste si pozerali niečo na internete, vezmite si knihu a prečítajte si jednu alebo dve kapitoly, a tým sa uvoľníte a upokojíte cválajúce myšlienky v hlave. Garantujeme vám, že kvalita vášho spánku sa výrazne zmení. Ráno sa budete cítiť oddýchnutejšie a vaša produktivita sa zdvojnásobí.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *